וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוביץ מקבל בחזרה רכוש ביותר מ-6 מיליון שקל: ביהמ"ש הורה לשחרר את חפצי האמנות והאאודי

אלה לוי-וינריב

13.9.2018 / 11:21

ביהמ"ש ממשיך לשחרר בשיטת הסלמי את רכושם של בני הזוג אלוביץ שנתפס עם פרוץ חקירת פרשת בזק: הורה על שחרור חפצי האמנות של שאול אלוביץ ורעייתו בשווי 6 מיליון שקל, רכב האאודי 3 הרשום ע"ש איריס אלוביץ ובנם של בני הזוג וכן כ-180 אלף שקל שמופקדים בחשבונות הבנק

שאול אלוביץ בהארכת מעצר, מחוזי תל אביב, 27 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
שאול אלוביץ בבית המשפט/ראובן קסטרו

בית המשפט ממשיך לשחרר בשיטת הסלמי את רכושם של בני הזוג אלוביץ שנתפס עם פרוץ חקירת "פרשת בזק": השופט עלא מסארווה מבית משפט השלום בתל-אביב הורה הבוקר (חמישי) על שחרור חפצי האמנות של בעל השליטה בבזק, שאול אלוביץ, ורעייתו איריס, בשווי 6 מיליון שקל, רכב האאודי 3 הרשום על-שם איריס אלוביץ ובנם של בני הזוג וכן סך של כ-180 אלף שקל שמופקדים בחשבונות הבנק שלהם ומהווים את ההפקדות הראשונות שנעשו בחשבון עבור ילדי בני הזוג.

ההחלטה ניתנה בהמשך לדיון שהתקיים בשבוע שעבר בבקשת המשטרה להאריך את צווי תפיסת הרכוש של בני הזוג אלוביץ, אשר נתפס במסגרת החקירות הפליליות בתיק 4000, המכונה "פרשת בזק". הדיון עסק בבקשת המשטרה, שיוצגה על ידי מפקח אביחי לוגסי ורס"מ גיא ורטהיים, להאריך תפיסתם של מספר פריטים של הזוג אלוביץ - ובהם מחשבים, פלאפונים, טאבלטים, מסמכים, דיסק און קי ועוד - לתקופה של כ-180 ימים, ובמקביל בבקשתם של ליאור ולירון אלוביץ, ילדיהם של בני הזוג, לשחרור רכב האאודי שנתפס על-ידי המשטרה, וכן חשבונות בנק ובהם מתנות בדמות כספים שקיבלו בהגיעם למצוות.

אלוביץ ורעייתו נעצרו בפברואר השנה במסגרת סבב החקירות השני בתיק 4000, אז פשטה המשטרה על ביתם ותפסה רכוש בבעלותם בשווי מיליוני שקלים. בין היתר הוטל צו עיקול על 4 דירות של הזוג בתל-אביב ועל נכסים נוספים שלהם. כמו כן, נתפסו 3 מכוניות - המרצדס של שאול אלוביץ, אאודי ששייכת לפי הנטען לבן ליאור ואאודי ששייכת לאיריס. בנוסף, נתפסו חשבונות בנק וחשבונות ניירות ערך ופוליסות ביטוח שבבעלות הזוג אלוביץ וכן חפצי אמנות, תכשיטים ופריטים נוספים שנלקחו מביתם.

מפרוץ החקירה מנהלים בני הזוג אלוביץ - באמצעות עורכי הדין ז'ק חן ומיכל רוזן-עוזר - מאבק לשחרור חלק מרכושם התפוס מידי המשטרה ומבקשים כי בית המשפט יורה על שחרור התכשיטים וחפצי האמנות שנתפסו, לטענתם, שלא כדין וללא צו.

המאבק הגיע עד בית המשפט העליון, אשר הורה לאחרונה למשטרה להחזיר לידי בני הזוג את התכשיטים בשווי 600 אלף שקל שנלקחו מביתם בעת החיפושים שבוצעו במסגרת החקירה, ובהם טבעות הנישואים שהוסרו מאצבעותיהם של בני הזוג ועגילים שהוסרו מאוזניה של איריס. עוד הורה העליון לדון מחדש בתפיסת חפצי האמנות בשווי 6 מיליון של בני הזוג ובבקשתם לשחרר רכוש נוסף.

עד מועד הדיון בשבוע שעבר, המשטרה ביקשה להאריך את צווי התפיסה של הרכוש של האלוביצים 6 פעמים, ו-6 פעמים בקשתה נענתה - ואולם היום השתנה מעט כיוון הרוח. הבוקר השופט מסראווה הורה, כאמור, לשחרר חלק מהרכוש והכספים שנתפסו, תוך שהוא מציין כי "הפגיעה הקשה באינטרס של המשיבים (בני הזוג אלוביץ, א' ל"ו) כאשר היא עומדת אל מול האינטרס הציבורי בקידום חילוט אפקטיבי, על רקע השלב הדיוני (הלא מתקדם), מחייבת הפעלת שיקול-דעת מוקפד ורגיש. מלאכת איזון עדינה מובילה למסקנה שאין מנוס מנגיסה בשני האינטרסים המתנגשים".

הרכוש ששוחרר הצטרף ליתר הרכוש של בני הזוג ששוחרר במהלך מאבקם כנגד תפיסת רכושם, ובין היתר חשבונות הבנק של שאול אלוביץ ונכסי הנדל"ן של אגד החברות בשליטתו מקבוצת בזק, ששוחררו, תכשיטים בשווי כ-600 אלף שקל וכן חשבון בנק ובו כ-40 אלף שקל וכלי רכב.

עם זאת, נותרו תפוסים נכסי נדל"ן בשווי כ-60% מסך הרכוש, כספים בחשבונות בנק וכן פוליסות ביטוח. השופט מסארווה דחה את ביצוע החלטתו ב-14 ימים על-מנת לאפשר למדינה לערער עליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully