וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקרים הצרכניים שמנסים למכור לכם: מזרן אורתופדי וגבינה צהובה

18.9.2018 / 0:00

המחבת שלכם לא באמת עשויה שיש ואין כזה דבר "נבדק דרמטולוגית". תעשיית מוצרי הצריכה מלאה בתעלולים שיווקיים - שכל מטרתם היא פשוט להגדיל את שורת הרווח

אישה לועסת מסטיק. ShutterStock
מוריד את רמת החומציות. מסטיק/ShutterStock

חברת מסטיקים גדולה השתמשה בעשור הקודם בתרגיל שיווקי מופלא - המסטיק שלה, כך טענה הפרסומת, מוריד את רמת החומציות בפה. ואכן, באופן גורף לועסי המסטיק של אותה החברה נהנו מרמת חומציות נמוכה בפה לאחר הלעיסה. אלא שמעטים מהם ידעו: כל מסטיק, ולמעשה כל פעולת לעיסה, תורמים להורדת רמת החומציות בפה.

תעלול שיווקי נוסף שהתרחש גם כן בעשור הקודם חשף מוצר מרענן על מדף השמנים שלנו - שמן ללא כלוסטרול. על פניו מדובר במוצר בריא, אלא שגם כאן אין כל חדש. שמן זית, שמן קנולה, שמן חמניות - כל אלה אינם מכילים כולסטרול, כמו כל מוצר מהצומח. הרי גם מלפפון אינו מכיל כולסטרול. מה בכל זאת קידם פרסום הנתון הזה? את מכירות המוצר.

מאז ימי המסטיק מוריד החומציות והכולסטרול שמעולם לא היה שם, הצרכן עבר מסע תודעתי מפרך. הרשתות החברתיות מסייעות מדי יום לנפץ מיתוסים וריבוי המסרים במדיה אולי מבלבל לפעמים, אבל תורם לחוש הביקורת. ועדיין - השוק רווי מניפולציות, הטעיות ובחירות שיווקיות שלא בהכרח מקדמות בריאות או ערכים תזונתיים, אלא בעיקר שורת רווח. לרגל יום כיפור, אספנו 5 מיתוסים מעולם מוצרי הצריכה, שטוב היה אם היו נשארים גם כן בעשור הקודם.

seperator

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully