וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר ועדת רבינוביץ משמש לוביסט של הבורסה והברוקרים הפרטיים

6.12.2002 / 8:09

גר אגרון השתתף בישיבות במס הכנסה ובכנסת ולא גילה כי הוא מייצג גופים אינטרסנטיים; אגרון, רו"ח ועו"ד נחשב למומחה במיסוי שוק ההון



גרי אגרון, חבר ועדת רבינוביץ לרפורמה במס, נשכר על ידי הבורסה לניירות ערך ואיגוד חברי הבורסה שאינם בנקים (הברוקרים הפרטיים) לשמש לוביסט בתשלום מטעמם בדיונים עם מס הכנסה ובוועדת הכספים של הכנסת בעניין הרפורמה; אגרון לא יידע את שומעיו בפורומים שבהם הופיע כלוביסט, כי אינו מופיע כחבר לשעבר בוועדת רבינוביץ בלבד, אלא מייצג בעלי אינטרסים. לדברי יו"ר איגוד חברי הבורסה שאינם בנקים, עובד בן-עוזר, אגרון סייע מאוד בעצות המקצועיות שנתן ובהופעותיו בפני אנשי מס הכנסה וועדת הכספים מטעם הבורסה והברוקרים.



אגרון, רואה חשבון ועורך דין, נחשב למומחה במיסוי שוק ההון, והיה חבר גם בוועדת רבינוביץ הראשונה לרפורמה בנדל"ן; ההערכה היא כי מינויו לשתי הוועדות נעשה בלחץ לשכתו של שר האוצר סילבן שלום.



החברות בוועדות הציבוריות אינה כרוכה בתשלום לחבריהן, אבל בעבר נטען כי חברי הוועדות, מומחים במיסוי בעלי פרקטיקה פרטית, צפויים להפיק טובות הנאה פרטיות מההחלטות שהם מגבשים. במקרה של אגרון, כבר בדיונים על יישום ההמלצות בתקנות מס הכנסה, הוא נשכר על ידי גופים אינטרסנטיים תמורת תשלום, כדי לפעול לשינוי או הבהרות בסעיפי הדו"ח שהוא היה אחד ממחבריו.



בישיבה גדולה שהתקיימה במס הכנסה לפני כמה שבועות, בעניין השפעת התקנות על שוק ההון, השתתף אגרון - אך לא כחבר ועדת רבינוביץ. דוברת מס הכנסה אמרה כי אגרון נכח באותה ישיבה כאורח של נציבת מס הכנסה, טלי ירון אלדר, מתוקף מומחיותו במיסוי בשוק ההון. ירון אלדר לא ידעה כי אגרון שימש אז לוביסט בשכר של הבורסה והברוקרים הפרטיים.



לדברי בן-עוזר, אגרון ועו"ד דן אלון, מזכיר איגוד הברוקרים הפרטיים, הצליחו לשכנע את ועדת הכספים למנוע אפליה כלפי הברוקרים הפרטיים ברוב הסעיפים הרלוונטיים.



אגרון עבד כ-15 שנים במס הכנסה; הוא התחיל את דרכו כמפקח מס כשהיה סטודנט לחשבונאות, ומ-91' ועד פרישתו ב-99' היה מנהל המחלקה המקצועית. עם פרישתו הצטרף למשרד עוה"ד שקל ושות', המתמחה במיסוי ונדל"ן, שבו השלים את ההתמחות במשפטים.



בניגוד להערכות, הוא לא נשאר במשרד לאחר ההתמחות, ועבר למשרד עוה"ד ברקמן, וקסלר, סהר בלום, שבו אמור היה להקים את מחלקת המיסוי ולעמוד בראשה. אלא שלאחר כמה חודשים עזב אגרון את המשרד והוא עובד מאז כיועץ עצמאי, לאחר ששכר חדר ממשרד עוה"ד הממוקם במרכז עזריאלי, שמעניק לו שירותי משרד.



שמו של אגרון הועלה באוגוסט 2001 כמועמדו של שר האוצר להחליף את נציב מס ההכנסה, יוני קפלן. שמועות רווחו אז, כי שמו של אגרון עלה בזכות היכרות בין בני הזוג אגרון למשפחת היהלומנים גרטלר, המקורבים לאשת השר, ג'ודי שלום ניר מוזס. אגרון הכחיש אז כי הוא מועמד, אך שמו הוזכר במסדרונות האוצר, עד שהוחלט על מינויה של ירון אלדר לתפקיד.



דובר הבורסה לניירות ערך סירב לאשר או להכחיש כי הבורסה שכרה את שירותיו של אגרון בתשלום; "הבורסה שוכרת מומחים מעת לעת ואינה נוהגת לתת פרסום להתקשרות ולזהות המומחים", אמר. בן-עוזר אישר כי הברוקרים והבורסה שכרו ביחד את שירותיו של אגרון וכי העסקתו הסתיימה. אגרון לא השיב כשנתבקש להגיב על הדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully