וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלוני חץ - חמישית מהחוב כבר הומר מאג"ח למניות

עידו אלון

6.12.2002 / 10:30

בעלי האג"ח להמרה של אלוני חץ נוהגים בהתאם לתחזיותיו של המנכ"ל, נתן חץ, ומקטינים את מצבת החובות של החברה



בעלי האג"ח להמרה של אלוני חץ נוהגים בהתאם לתחזיותיו של המנכ"ל, נתן חץ, ומקטינים את מצבת החובות של החברה. חלוקת הדיווידנד המסיווית של אלוני חץ טרפה את הקלפים עבור בעלי האג"ח, ואילצה אותם לנצל את אופציית ההמרה, כנראה מוקדם משתיכננו.



יומיים לאחר הדיווח של אלוני חץ על דיווידנד נדיב של 1.22 שקל למניה ברבעון הרביעי של 2002, כבר הומרו למניות 17% מאיגרות החוב שבידי המשקיעים. ביום שלאחר הודעתה של אלוני חץ, שנמסרה ביום שני, הומרו 9.5 מיליון איגרות חוב להמרה מסדרה ב' של החברה ל-1.7 מיליון מניות. ביום שבו נמסרה ההודעה כבר מיהרו בעליהן של 4.6 מיליון אג"ח להמרה להחליפן ב-0.8 מיליון מניות. לפיכך, מספר האג"ח להמרה שנותרו לאחר ההחלפה למניות הוא 69 מיליון. לאחר המרה זו, היה מספר המניות של אלוני חץ 49 מיליון.



נתן חץ אמר השבוע כי בנטרול אחזקותיהן של החברות הבנות, מסתכם החוב של החברה לבעלי האג"ח להמרה ב-85 מיליון שקל. ואולם, ביומיים שחלפו מאז פרסום ההודעה על הדיווידנד הצליחה אלוני חץ לצמצם את מצבת החובות שלה ב-14.5 מיליון שקל. ההערכות הן כי קצב המרה מהיר זה יימשך, וכי מצבת החובות של החברה לבעלי האג"ח להמרה תקטן באופן מהותי עד ליום האקס, ה-18 בדצמבר.



אלוני חץ הודיעה ביום שני על כוונתה לחלק דיווידנד נוסף, בהיקף של 51 מיליון שקל, שיגדל ל-56 מיליון שקל בעקבות המרת האיגרות הנרחבת. חלוקה של דיווידנד כה גדול, בשעה ששער ההמרה עבור האיגרות אינו משתנה, מביאה להרעה בתנאים של בעלי האג"ח. לפיכך נראה כי רובם יבחרו בפתרון ההמרה למניות, הזכאיות לדיווידנד.



הדיווידנד מאפשר לבעלי השליטה, נתן חץ ומוזי ורטהיים, להחזיר לעצמם חלק ניכר מעלות מניות החברה שנרכשו מאיש העסקים מאיר שמיר. חלוקת הדיווידנד תניב לשניים סכום של 38 מיליון שקל, והמרה צפויה של מרבית החוב תדלל את אחזקותיהם בחברה ל-60%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully