וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

13 חודשי מאסר נגזרו על אדם שהתחזה ליועץ משכנתאות

17.9.2018 / 15:00

ביהמ"ש השלום בירושלים קנס את הנאשם בגובה 15 אלף שקל, לאחר שהורשע בגין 20 עבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף מסמכים, עבירות מסים ועוד. על פי כתב האישום, לקוחותיו של הנאשם שהתחזה שילמו לו שכר טרחה בהיקף של יותר מ-109 אלף שקל

ניהול משכנתא. Family Guide,
יועץ משכנתא/Family Guide

בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) 13 חודשי מאסר וקנס כספי בסך 15 אלף שקל על אליהו מלכה, שהורשע בגין 20 עבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף מסמכים, עבירות מסים ועוד. הנאשם הורשע בכך שפעל כיועץ משכנתאות, ביקש מלקוחותיו מסמכים שונים, זייף אותם - ובתמורה לפעילותו שילמו לו לקוחותיו שכר טרחה, למעלה מ-109 אלף שקל.

בית המשפט קבע בגזר הדין כי מדובר במעשים מחושבים הנעשים לאחר תכנון. במיוחד נכונים הדברים לנוכח העובדה שהנאשם חזר על מעשיו 20 פעם, במשך תקופה של כ-3 שנים, ולנוכח איכותם של הזיופים שביצע במסמכים, איכות שהביאה לכך שהבנקים לא הבחינו בזיופים החוזרים.

גם לגבי עבירות המס קבע בית המשפט כי הנאשם ביצע את העבירות במהלך תקופה של 10 שנים, בהן לא דיווח על הכנסות בסכום כולל של 589 אלף שקל מ-2 מקורות הכנסה, ייעוץ משכנתאות והשכרת דירות, לא דיווח על עיסוקיו, לא הפיק חשבוניות מס ולא שילם את המס שהיה עליו לשלם. לנוכח מהותם של מעשי העבירה, תדירותם, היקפם ופרק הזמן במהלכו בוצעו, קבע השופט כי אין ספק בכך שהנאשם ביצע את מעשיו לאחר תכנון מראש.

עו"ד ראופה קאסם מפרקליטות מחוז ירושלים טענה כי "הנאשם פעל לאחר תכנון, בתחכום, בצורה מחושבת ותוך עריכה וזיוף של מסמכים שקיבל מלקוחותיו. מדובר במספר רב של בקשות לקבלת הלוואות מבנקים שונים. במעשיו גרם הנאשם לבנקים ליטול סיכון בעל כורחם, מבלי שהתאפשר להם לראות את התמונה המלאה ולאמוד את הסיכון בו הם נתונים. עונש המאסר שנגזר על הנאשם מבטא את חומרת העבירות שביצע עבור בצע כסף במהלך תקופה ממושכת ובהיקף משמעותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully