וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלונות השנה בטלקום

LightReading

2.12.2002 / 13:58

לכבוד חג ההודיה בחר האתר לייט רידינג את הקלקולים הגדולים של השנה בתחום הטלקום, ודירג אותם בתרנגולי הודו



לכבוד חג ההודיה שהתקיים בארה"ב, הציגו עורכי "לייט רידינג" את טקס פרסי תרנגולי ההודו השנתי הראשון, המוענק לכשלונות הגדולים ביותר בתעשיית הטלקום השנה - בקיצור, כל אותם דברים שהיינו מעדיפים לשכוח.



מספר 1: תרנגול ההונאה



וורלדקום היא ללא ספק ההתרנגול הודו הממולא שבחבורה. תרגילי המספרים של וורלדקום באו על חשבון המשקיעים. המנכ"ל ברני אברס, בישל רווחים דמיוניים ובזכות המטבח היצירתי שלו אסף לעצמו החזקות נדל"ן פרטיות במיליוני דולר (שרבות מהן עדיין בידיו), כולל מפעל עץ קנדי. סמנכ"ל הכספים השובב סקוט סאליבן היה עסוק יותר בבניית בית חלומותיו בפלורידה מאשר בניקוי ספרי וורלדקום. הופעת אורח סיפק ה"אנליסט" ג'ק גראבמן, שלא הבדיל בין ניתוח פיננסי לבין טיפוס בשלבי הסולם החברתי בניו יורק.



מספר 2: תעלולי תרנגולים



GT גרופ טלקום הפכה ל-eBone, שנרכשה על ידי KPNQwest, שנמכרה ל-Interoute טלקום, שנכנסה לכינוס נכסים. הבנתם?



זהו מרשם קלסי לכישלון: לוקחים חברה של שירותי שדרה מרכזית מסוג בית, אופים ביחד עם רשתות אופטיות כמה שנים, מחממים לרתיחה, מצמצמים לערימת נכסים בת מכירה, מצפים בהייפ, ומעבירים את התבשיל לדוד המוזר, ששופך אותו על העניבה. אין לדעת מה יקרה בהמשך.



מספר 3: תרנגולי תעתוע - טליום וקווסט



שני המועמדות הללו הגיעו לתיקו. השתיים שונות בתחומי עיסוק וגודל, אך דומות בכשרונן להעלים הכנסות. מנכ"ל קווסט ג'ו נאצ'יו הבטיח צמיחה בגובה הירח. מנהלי טליום, שהימרו בגדול על חוזים עם קווסט, אהבו להתקשר ולספר מעשיות על כל מי שהעז לפקפק בתחזיות האגרסיוויות שלהם.



הכנסותיה של טליום, לפי שיטות החשבונאות המודרניות, הצטמקו קשות. קווסט, הלקוחה הגדולה ביותר, התקשתה בחישובים מתמטיים, ונאלצה לתקן שנים של מספרים מנופחים. בעקבות נפילתה של טליום נעלם המנכ"ל שלה, הארי קאר, ואז הסתבר שהוא קיבל הלוואות שמנות מהחברה. בימים אלה טליום מפורקת עד עצמותיה. קווסט מנסה להתארגן מחדש תחת המנ"כל ריצ'רד נוטבארט, האחוז בשגעון לנקות את הצוות של נאצ'יו.



מספר 4: תרנגול הרכישות - K2 של סיינה



כמו קינוח הג'לי המוזר שאף אחד לא מוכן לגעת בו בארוחת ההודיה, יושב מוצר הסיראס -K2 של סיינה ומבהיל את כולם. סיינה רכשה את הסטארט אפ תמורת 1.1 מיליארד דולר ב-2001, אולם התיאבון של כולם למוצרים הללו נעלם. אולי סיינה צריכה לחשוב על ביטולו המוחלט של הפרויקט.



מספר 5: תרנגול המוצר - נתב למבדה של לוסנט



האם זו טכנולוגיית תקשורת, או שמא אמנות קונספטואלית? כמה מהמדענים המטורפים של מעבדות בל לא יודעים את ההבדל בין השתיים. סיפורו של LambdaRouter של לוסנט הוא התגלמות ההכחשה העצמית. המוצר שנחשב למושיע של החברה הכושלת ונישא על כפיים משמש היום בתור משקולת נייר. נראה כי ספקיות שירותי הטלקום לא מוכנות להוציא תקציבים גדולים על טכנולוגיית מיתוג אופטי ניסיונית.



מספר 6: תרנגול הסטארט אפ - לייטווייב



כן, נכווינו קשות כאן. פעם היתה זו אחת מ-10 החברות הפרטיות המובילות ברשימותינו. עכשיו היא איננה עוד. היינו צריכים לדעת שמשהו מתבשל אצל ג'ון מיג'לי. היו לו גבות כל כך גדולות. הוא נראה כמו אחד מהרקדנים שליוו את מייקל ג'קסון ב"מותחן". הוא אמר שלייטווייב היא חברת הנדסה רצינית. היא כנראה הינדסה את עצמה אל מחוץ לקיום.



מספר 7: תרנגול הכנסים הרבעוניים - גרג רייס מברוקייד
כמו שאומרים בוול סטריט, גרג רייס, מנכ"ל ברוקייד, יודע לתת שיחת ועידה מוצלחת. אולי יותר מדי מוצלחת. רק לפני כמה חודשים ניפח רייס את הציפיות. בסופו של דבר החברה החמיצה את תוכניותיה ומנייתה התמוטטה כמו סופלה קר. אמנם לא הכל היה באשמת רייס. אבל הוא כבר לא מנפח את החזה בזמן האחרון.



מספר 8: תרנגול יחסי הציבור - כספיאן
החברה הזו, שנמנתה פעם על 10 החברות הפרטיות המובילות, מקבלת את הפרס על נטייתה להטריד את העיתונות בלא כלום. דוגמא מעדכון לעיתונות של כספיאן נטוורקס:



"כספיאן אמנם היתה שקטה מעט הקיץ, אולם היא מתבשלת בחום נמוך בהכנות לקרב יצרניות ציוד אצל לקוח פוטנציאלי. כספיאן ניהלה ניסויים במעבדות של חברת שירותי IP גדולה בצפון אמריקה בשנה האחרונה, ומוצר ה-Apeiro שלה עומד להתמודד סופית מול מוצרים מתחרים אצל חברת טלקום ידועה".



אולי בפעם הבאה הם ישתקו משך זמן רב יותר.



מספר 9: התרנגול החמקני - קליקס נטוורקס



הקונספט של סטארט אפ חשאי בימים אלה הוא מגניב כמו מצבו של שחקן שעובד "בינתיים" בסטארבאקס. קליקס אולי באמת מפתחת משהו גדול. אולם המסר "אנחנו במצב פעולה חשאי" איבד מזוהרו.



אנחנו מציעים שתיקבע מגבלת זמן של שלוש שנים על מצב חשאי. בתום שלוש השנים, או שתראו לנו מה המוצר שלכם, או שתשתקו. לאחר תקופה ממושכת דיה טבעי לחשוד שחברות רבות לא בונות שום דבר אלא רק שורפות את כספי המשקיעים.



מספר 10: תרנגול הקארמה - לייט רידינג



איזו חוצפה, הא? בערב החג שמנציח הוקרת טובה, העזנו למנות את הכשלונות והקלקלות הללו בשביל הקטע.



שלא תהיה טעות: איננו מתנצלים, ואיננו מתחרטים על הלקאת חברות לטובת בידור קל דעת לחג. במתן הפרס לעצמנו אנחנו רק מכירים בכך שלפעמים גם אנחנו טועים, אולם אנחנו מכירים תודה על כך שאנחנו עובדים בתעשייה שבה, לעיתים, קורים דברים מאוד מעניינים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully