וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש הורה למשטרה לבדוק פרשת גינוסר

ברוך קרא

6.12.2002 / 13:03

היועץ המשפטי סיכם עם מפכ"ל המשטרה כי המשטרה תבדוק אם יוסי גינוסר עבר עבירות ביחסיו עם הרשות הפלשתינית; לאחר הבדיקה יחליט רובינשטיין אם לפתוח בחקירה בפרשה



היועץ המשפטי למשטרה, אליקים רובינשטיין, סיכם היום (שישי) עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב שלמה אהרונישקי, כי המשטרה תבדוק אם איש העסקים, יוסי גינוסר, עבר עבירות במסכת יחסיו עם הרשות הפלשתינית ועם ראשה, יאסר ערפאת. לאחר הבדיקה יחליט רובינשטיין אם לפתוח בחקירה בפרשה.



החלטתו של רובינשטיין התקבלה בעקבות דברים שפורסמו אתמול ב"מעריב" בדבר מעשים לכאורה בלתי חוקיים - בהם תשלומי שוחד והעברת כסף לרשות וממנה, בין השאר בעת ששימש גינוסר כשליח מטעם ראשי ממשלה לרשות. "שלוחי מדינה חייבים להיות עובדי מדינה וכפופים למערכת הנורמות הנהוגות בשירות המדינה כדי למנוע מצב המאפשר להם לגזור קופונים", אמר רובינשטיין בכינוס במעלה החמישה.



לאחר פרסום הפרשה אתמול התקשר רובינשטיין למפכ"ל המשטרה אהרונישקי ושוחח עימו על האפשרות של פתיחה בחקירה.



רובינשטיין הדגיש אתמול, כי בעבר דרש מגינוסר לערוך הסדר ניגוד עניינים בין הקשרים העסקיים עם הרשות הפלשתינית, ובין שליחויותיו לרשות הפלשתינית מטעם ראש הממשלה, אך גינוסר סירב לערוך אותם. באוקטובר 2000 עתר ח"כ צבי הנדל לבג"ץ נגד השימוש בגינוסר כשליח מדיני ובית המשפט העליון קבע, כי שירותיו של גינוסר ככל שיידרשו בעתיד, "יהיו במקרים שהם בגדר פיקוח נפש". בעקבות פסק הדין, ביקש רובינשטיין מראש הממשלה אז, אהוד ברק, להחליף את שליחו האישי לרשות הפלשתינית. בעקבות פסק הדין, כתב היועץ מכתב נוסף לראש הממשלה ווידא עימו את יישום פסק הדין, "כדי שלא נימצא מטעים חלילה את בית המשפט".



לאחר הבחירות האחרונות וחילופי הממשלה, ובעקבות פרסומים ופניות שהגיעו ליועץ המשפטי לממשלה בעניין גינוסר, והשתתפותו לכאורה במגעים עם נציגי הרשות הפלשתינית בכלל ועם יו"ר הרשות, יאסר ערפאת בפרט, פנה רובינשטיין במארס שנה שעברה לראש הממשלה, אריאל שרון, והציג בפניו את המצב המשפטי והעמדה העקרונית בנושא, תוך שהוא מבקשו שלא יעשה שימוש בגינוסר למשימות מעין אלה. גם בפעם הזאת גינוסר סירב לבקשתו של רובינשטיין, לערוך הסדר ניגוד עניינים וציין בהקשר זה "שסיבותיו עימו".



רובינשטיין שב ואמר לשרון: "אל נא נשדר נורמות של מדינות ויישויות שאיננו רוצים להימנות על קהלן בעניינים ערכיים, ושלא משכמותן נרצה בשורת גאולה. לדברים אלה יש אפקט מוסרי מצטבר, וגם משפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully