וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נופל על רקע העלייה החדה בשיעור האבטלה; נסחר ב-123.60 ין - ירידה של 1.5%

רן דוידוב

6.12.2002 / 22:54

היורו התחזק ב-1% ל-1.01 דולר ליורו; האבטלה בארה"ב זינקה באופן מפתיע בנובמבר לרמה של 6%; התחזיות היו לאבטלה ברמה של 5.8%



הדולר נופל בשוקי המטבעות על רקע נתוני האבטלה הקשים מארה"ב. הדולר נפל ביחס לין בכ-1.5% לשער של 123.60 ין לדולר, משער של 125.15 ין לדולר טרם פרסום הדו"ח. היורו הוסיף 1% ועלה לשער של 1.01 דולר ליורו.



שיעור האבטלה במשק האמריקאי עלה במפתיע בחודש נובמבר לרמה של 6%, כך עולה מנתונים שפירסם משרד העבודה האמריקאי. עוד נמסר כי 40 אלף משרות קוצצו בנובמבר בארה"ב, לאחר שבאוקטובר נראה שהחלה התאוששות עם תוספת של 6,000 משרות. התחזיות היו לאבטלה ברמה של 5.8% ולציפייה כי המשק האמריקאי ייצר 36 אלף משרות חדשות.



העלייה היתה חריפה מהתחזיות המוקדמות, וזאת בעיקר לנוכח הנתונים המעודדים שנרשמו באוקטובר, עת שיעור האבטלה בארה"ב עמד על 5.7%.



מאז החל המשבר בענף ההיי-טק, במארס 2001, קוצצו בארה"ב 1.6 מיליון משרות. בחודש שחלף חברות ענק הודיעו על קיצוצי עובדים, בהן חברת הטבק אר ג'יי ריינלונדס, אמריקן אירליינס, וורלדקום וחברות נוספות.



הין היפאני התחזק על אף התבטאויות בכירים בממשל היפאני בעד מדיניות "ין נמוך". הארוקידו קורודה, סגן שר האוצר ליחסי חוץ, אותת כי הוא בעד מטבע חלש. קובעי המדיניות ביפאן מעודדים את "הין החלש", על מנת לסייע לענפי היצוא במדינה שספגו מהלומה קשה בשנים האחרונות. ככל שהמטבע היפאני חלש יותר כך קל יותר לחברות יפאניות להתמודד על כיסם של הצרכנים בארה"ב ובשוקי אירופה. רק לשם המחשה, נמצא כי כל שינוי של ין אחד בשער הדולר משפיע על מאזני חברת טויוטה, יצרנית הרכב המובילה ביפאן, ברווח או בהפסד של 67 מיליון דולר ברבעון. כטויוטה ישנן מאות חברות יפאניות המייצאות את מרבית תוצרתן למדינות המערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully