וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-0.8% על רקע התפטרות שר האוצר האמריקאי; צ'ק פוינט איבדה כ-3%

שירלי יום-טוב

6.12.2002 / 23:08

טבע הוסיפה 0.7% - החלה להיסחר היום במחיר של 38.6 דולר מתואם ספליט; מרקורי איבדה 1.7%; רשיונל סופטוור, מתחרתה של מרקורי, נרכשה על ידי IBM ב-2.1 מיליארד דולר;



חגיגת העליות במדדים בשבועות האחרונים הגיעה לסיומה הערב כשמדד הדאו ג'ונס נעל את שבוע המסחר בירידה של 2.8% בסיכום שבועי, לאחר שמונה שבועות רצופים של עליות. נתוני המקרו שפורסמו טרם תחילת המסחר בדבר מצבו של שוק התעסוקה במשק האמריקאי איכזבו ושלחו את המדדים לירידות בפתיחת המסחר. יחד עם זאת, ההודעה על התפטרותו של שר האוצר האמריקאי, פול אוניל, השפיעה לחיוב על השווקים ולאחריה עברו המדדים לרשום עליות.



החדשות הללו הצטרפו לתמהיל של הצהרות מעודדות מאינטל אמש לאחר תום המסחר והורדת המלצות למניית IBM, מאידך. לבסוף, נעל הנאסד"ק בעלייה של 0.8% לרמה של 1,422 נקודות. את השבוע כולו סיים הנאסד"ק בירידה של 3.7% לאחר 3 השבועות האחרונים בהם השיג עליות. הדאו עלה ביום שישי ב-0.3% לרמה של 8,645 נקודות.



שר האוצר האמריקאי פול אוניל הודיע היום במפתיע על התפטרותו. אוניל יפרוש מתפקידו בשבועות הקרובים, לאחר שנתיים שהתאפיינו בפליטות פה ציבוריות וביקורת על תפקודו כדובר הראשי של המשק האמריקאי. בכיר בממשל אמר שהתפטרותו של אוניל נבעה מדרישה ישירה של הבית הלבן, ששוקל לערוך שינויים מרחיקי לכת בצוות הכלכלי. לורנס לינדסי, היועץ הכלכלי הראשי של הנשיא, התפטר גם הוא מתפקידו.



יצרנית השבבים הגדולה בעולם אינטל עידכנה בתום המסחר אמש בנוגע למצב עסקיה לקראת תוצאות הרבעון הרביעי. אינטל ציינה כי הכנסותיה צפויות להיות מעט גבוהות יותר ממה שצפתה בעבר - 6.8-7 מיליארד דולר ושיעור הרווח הגולמי שלה יעמוד בטווח העליון של תחזיות האנליסטים - 50%. יחד עם זאת, החדשות המעודדות לא באו לידי ביטוי במסחר היום ומניית אינטל איבדה 1.3%.



שיעור האבטלה בארה"ב עמד בחודש נובמבר על 6% - גבוה מהציפיות לשיעור אבטלה של 5.8% - ועלייה מרמה של 5.7% באוקטובר. בנוסף, נרשמה ירידה של 40 אלף משרות חדשות בחודש נובמבר - נתון נמוך הרבה יותר מהצפי לעלייה של 35 אלף משרות חדשות. בחודש אוקטובר נרשמה ירידה של של 5,000 משרות.



הדאו ג'ונס אומנם נפל בשבוע האחרון ב-2.8%, אך יחד עם זאת, הוסיף המדד כ-19% מאז נפל לרמת שפל בתחילת אוקטובר. מדד הנאסד"ק הוסיף בתקופה זו כ-28%. הזינוק שנרשם בשווקים בשבועות האחרונים אומנם קיזז מעט מהירידות שרשמו המדדים מתחילת השנה, אך, לקראת סיומה של השנה ניתן לראות כי המדדים רחוקים מלסיים את השנה באופן חיובי. הנאסד"ק איבד מתחילת השנה 28% והדאו ירד ב-14%.



ספליט במניית טבע



מניית טבע המשיכה לרכז עניין והוסיפה 0.7% למחיר של 38.9 דולר. טבע החלה להיסחר היום במחיר של 38.6 דולר מתואם ספליט ביחס של 2:1 עליו הודיעה החברה בסוף נובמבר.



אתמול רשמה טבע יום מסחר תנודתי בו נעלה המניה בירידה של 2%. טבע הכחישה אתמול את השמועה שנפוצה בוול סטריט בדבר מותם של 3 חולים שטופלו בתרופת הפרוגלייד, אך ההכחשה לא הצליחה להפוך את כיוון המסחר במניה, על אף חדשות חיוביות שהגיעו מכיוון החברה באותו יום. טבע קיבלה אתמול את אישור ה-FDA לסירופ האנטיביוטי אמוקסיצילין שייצר מכירות שנתיות של 63 מיליון דולר לחברת גלקסו סמית קליין, שפיתחה את התרופה המקורית. שווי השוק לפיו נסחרת טבע עומד על 10 מיליארד דולר.



מתחרתה של חברת מרקורי , רשיונל סופטוור, נרכשה על ידי ענקית המחשבים IBM בעסקה ששוויה 2.1 מיליארד דולר במזומן. IBM תשלם לחברה 10.5 דולר עבור כל מניה - פרמיה של 28% ביחס למחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט. רשיונל מספקת כלי תוכנה לפיתוח ובדיקה אוטומטית של פתרונות תוכנה - תחום זהה לפעילותה של מרקורי הנסחרת לפי שווי שוק של 2.5 מיליארד דולר. מניית מרקורי איבדה היום 1.7% למחיר של 30 דולר.



יתר המניות הכבדות נסחרו במגמה מעורבת. צ'ק פוינט איבדה 2.9% למחיר של 14.5 דולר ואמדוקס ירדה ב-0.5% למחיר של 10.2 דולר. קומברס הוסיפה 2.6% למחיר של 11 דולר.



ווקלטק התנדבה לעבור לרשימת הקטנות



מניית ווקלטק המשיכה לרשום ירידה חדה של 12% למחיר של 65 סנט והשלימה צניחה של 36% בשלושת ימי המסחר האחרונים. ביום רביעי הודיעה החברה כי החליטה לעבור להיסחר ברשימת החברות הקטנות בנאסד"ק החל ב-9 בדצמבר, זאת על אף שעדיין לא קיבלה מהנהלת הבורסה מכתב רשמי לגבי מחיקה מהמסחר.



מניית די.אס.אס.איי הוסיפה 11% למחיר של 1.5 דולרים לאחר שקומברג' (Comverge), החברה הבת של די.אס.אס.איי, זכתה שוב בהשקעה של 2 מיליון דולר בה על ידי קרן לאורוס (Laurus Master Fund) - ההשקעה השנייה בתוך חצי שנה.



DSSI הודיעה ביום שישי כי הקרן תשקיע את הסכום בקומברג' בתמורה לאופציה להמיר כ-600 אלף דולר מתוך קו האשראי למניות של DSSI במחיר המרה של 1.5 דולרים למניה. בנוסף, התחייבה DSSI בפני קרן לאורוס לבצע רכישה חוזרת של 190 אלף מניות החברה בשלוש "חבילות" במחירים הנעים בין 2-3.34 דולרים למניה. ביוני השנה ביצעה קרן לאורוס השקעה נוספת של 2 מיליון דולר בתמורה לאיגרות חוב להמרה הנושאות קופון של 10% ואופציה ל-3 שנים לרכוש 125 אלף ממניות DSSI במחיר של 4.2 דולרים למניה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully