וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: התפטרותו של אוניל סייעה לשוק לסיים בעליות

רן דוידוב

7.12.2002 / 0:25

סוחרים רואים בהתפטרות בשורה טובה בשל חוסר התאמתו של אוניל, לדעתם; הדאו עלה ב-0.3% בהובלת מניות הבנקאות; הנאסד"ק עלה ב-0.8% בהובלת מניות הטלקום; יונייטד אירליינס נפלה ב-22%

שוק המניות האמריקאי רשם עליות שערים קלות בסיומו של יום סוער במהלכו הודיע שר האוצר האמריקאי על התפטרותו. ההתפטרות המפתיעה של פול אוניל ויועצו הכלכלי הראשי של הנשיא, לורנס לינדסי, סייעה לרכך את המהלומה שהנחית דו"ח האבטלה המאכזב שפורסם היום. מדד דאו ג'ונס רשם עלייה של 0.3% ואילו מדד נאסד"ק עלה ב-0.8%. מניות הבנקים והברוקרים רשמו עליות. בחזית הטכנולוגית נרשמה עלייה במניות הטלקום, אך מדד המוליכים השיל 0.1% למרות תחזית אופטימית של אינטל.

"אני סבור שההתפטרות היא בשורה טובה לכלכלה", אמר לרויטרס ביל סטרזולו, אסטרטג שוק בסטייט סטריט גלובל מרקטס, בהתייחסו להתפטרות המפתיעה של שר האוצר האמריקאי. "להערכתי, לא היה לשוק אמון רב באוניל בשל אי יכולתו לנסח אסטרטגיה עבור הדולר ואי התאמתו הכללית לתפקיד".

שיעור האבטלה במשק האמריקאי עלה במפתיע בחודש נובמבר לרמה של 6%, כך עולה מנתונים שפירסם משרד העבודה האמריקאי. עוד נמסר כי 40 אלף משרות קוצצו בנובמבר בארה"ב, לאחר שבאוקטובר נראה שהחלה התאוששות עם תוספת של 6,000 משרות. התחזיות היו לאבטלה ברמה של 5.8% ולציפייה כי המשק האמריקאי ייצר 36 אלף משרות חדשות.

אינטל , יצרנית השבבים הגדולה בעולם, ירדה ב-1.6% למרות שפירסמה תחזית מכירות מעודכנת לרבעון הרביעי, שעלתה על ציפיות השוק והיתה גבוהה משמעותית מן התחזית שמסרה לפני חודשיים.

אינטל חוזה מכירות בטווח של 6.8-7 מיליארד דולר ברבעון הודות לשיפור במכירות מעבדים, בייחוד ביבשת אסיה. מכירות זכרונות ה"פלאש", המהוות 10% ממחזור המכירות הכללי, רושמות עליות בשל ביקוש גובר מצד יצרניות הטלפונים הסלולריים.

יצרנית השבבים נשיונל סמיקונדקטור (סימול NSM) סיימה רבעון שלישי ברציפות ברווח הודות לגידול של 15% במכירות. החברה גברה על תחזיות המכירות והרווח של השוק אך חזתה שמכירותיה ברבעון הנוכחי ירשמו ירידה של עד 5%. מנייתה סיימה בעליה של 0.5%.

יצרנית טכנולוגיית האלחוט קואלקום (סימול QCOM) העלתה את תחזית מכירות השבבים מתוצרתה לרבעון הנוכחי (הראשון בשנת הכספים שלה, שיסתיים ב-29 בדצמבר) ולרבעון הקלנדרי הראשון של שנת 2003. החברה צופה מכירות של כ-28 מיליון שבבי CDMA לטלפונים סלולריים - עלייה של 87% ביחס לתקופה המקבילה ב-2001. מניות החברה עלו ב-4.6%.

ענקית המחשבים IBM רכשה את חברת התוכנה רשיונל סופטוור (סימול RATL), המתחרה הגדולה של חברת מרקורי הישראלית, ב-2.1 מיליארד דולר במזומן. IBM תשלם לחברה 10.5 דולר עבור כל מניה - המהווה פרמיה של 28% ביחס למחיר הסגירה של המניה אמש בוול סטריט. IBM ירדה ב-0.3%; רשיונל, מנגד, זינקה ב-13.8%.

יונייטד אירליינס (סימול UAL), חברת התעופה השנייה בגודלה בארה"ב, שוקלת להכריז על פשיטת רגל בתחילת השבוע הבא. מדיווח של ה"וול סטריט ג'ורנל" עולה כי החברה במגעים מתקדמים לקבלת מימון בהיקף של 1.5 מיליארד דולר מבנקים אמריקאים, אם פשיטת הרגל תצא לדרך. מניות החברה, שאתמול קרסה בכ-68% לאחר שהממשל האמריקאי סירב להעניק לה 1.8 מיליארד דולר כערבות להלוואה פדרלית, נפלו ב-22% נוספים.

חברת דן אנד ברדסטריט (סימול DNB) תרכוש את חברת המודיעין העסקי הובר'ס (סימול HOOV) בכ-117 מיליון דולר. הרכישה היא בפרמיה של 30% למחיר סגירת המסחר בהובר'ס אמש. מניות הובר'ס נסקו ב-30%; דן אנד ברדסטריט עלתה ב-0.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully