וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונות בראון נכנסים לבורסה: הרשת מתמזגת עם הרודיום השקעות

שירי דובר, מיכל רז-חיימוביץ' ואביב לוי

25.9.2018 / 14:47

הרודיום ממזגת לתוכה את רשת מלונות הבוטיק לפי שווי 325 מיליון שקל. לבעלי השליטה בבתי המלון תבוצע הקצאת מניות כך שיחזיקו בכ-75% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגדלת חלקם ל-85% בכפוף לעמידה בתנאים

הבורסה לניירות ערך, תל אביב. פברואר 2016. ראובן קסטרו
בורסת תל אביב/ראובן קסטרו

השלד הבורסאי הרודיום השקעות ימזג לתוכו את רשת מלונות בראון באמצעות הקצאת מניות לבעלי הרשת - קבוצת לאופרד של ליאון אביגד, ניצן פרי וניר ויצמן. הרודיום עדכנה היום כי חתמה על מזכר עקרונות למיזוג פעילות חברת לאופרד, הפועלת בתחום ייזום, הקמה וניהול מלונות בוטיק באירופה ובישראל .

מהעדכון של הרודיום בנושא עולה כי עסקת המיזוג קובעת כי בתמורה להכנסת פעילות רשת בראון לחברה, יוקצו לבעלי השליטה בבתי המלון מניות כך שהם יחזיקו בכ-75% ממניות החברה הממוזגת, עם אפשרות להגדלת חלקם ל-85%, בכפוף לעמידה בתנאים.

השלמת העסקה תתבצע לאחר גיבוש הסדר, לפי סעיף 350 לחוק החברות, ואישורו על ידי בית המשפט, כך שלהרודיום לא יהיו חובות או התחייבויות לצדדים שלישיים וכי היא תחזיק מזומנים של לפחות 15 מיליון שקל בקופתה. הצפי הוא כי הסכם מפורט בין הצדדים ייחתם תוך 45 ימים, אחרי בדיקות נאותות.

הרודיום עדכנה כי במועד חתימת ההסכם המפורט, יעבירו בעלי מלונות בראון דוחות כספיים "והערכת שווי על ידי מעריך שווי מוכר, לפיה שווי הפעילות עולה על 325 מיליון שקל". השלמת העסקה כפופה לכמה תנאים, בהם קבלת אישורים רגולטוריים, שהשלמתם נדרשת עד ארבעה חודשים ממועד החתימה על ההסכם המפורט בין הצדדים.

למועד דיווח זה, ולפי מידע שמסרה קבוצת לאופרד להרודיום, שוכרת קבוצת לאופרד 14 נכסים בתל אביב ובירושלים בהם מופעלים כיום שישה מלונות בוטיק והשאר בשלבים שונים של הקמה. כמו כן, מנהלת קבוצת לאופרד בית מלון בתל אביב ובית מלון נוסף בקרואטיה. כמו כן, צפויה קבוצת לאופרד להשיק שלושה בתי מלון נוספים באשקלון ובטבריה. בנוסף, מנהלת קבוצת לאופרד משאים ומתנים עם גורמים שלישיים להשכרת נכסים נוספים באילת, אשדוד, תל אביב ובירושלים, אשר יפעלו כבתי מלון, ואשר צפויים להיפתח במהלך השנים 2018 ו-2019.

בהתאם לכך, וכפי שנמסר לחברה, צפויה קבוצת לאופרד להחזיק בזכויות בבתי מלון המכילים 1,549 חדרים במצטבר, וזאת להערכתה, עד לחודש אפריל 2019. בכוונת קבוצת לאופרד להמשיך ולהרחיב את פעילותה בישראל ובאירופה.

הרודיום השקעות (לשעבר גרינרג'י אנרגיות מתחדשות), פעלה במשך כמה שנים בתחום הנדל"ן תחת השם אינטרקולוני, אולם המשבר הכלכלי העולמי ב-2008 ייצר לה קשיי נזילות והוביל אותה להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח, וכיום החברה פועלת לשימור נכסיה המועטים ומילוי יתרת התחייבויותיה, ונסחרת בשווי מצומק של קצת יותר מ-10 מיליון שקל. בעל השליטה בהרודיום הוא המנכ"ל רואי תמרי והיו"רית היא טלי ירון אלדר, שכיהנה בעבר כנציבת מס הכנסה.

במידה ועסקה זו תצא לפועל כמתוכנן, תצטרף רשת בראון למתחרים גדולים יותר בתחום המלונאות הנסחרים בבורסה. בראש אלה עומדת פתאל החזקות של דוד פתאל, הנסחרת בשווי של כ-6.4 מיליארד שקל, ולצידה הרשתות דן מלונות וישרוטל, הנסחרות בשווי של כ-3.4 מיליארד שקל וכ-3 מיליארד שקל בהתאמה, וכן רשת רימונים (מלונות הכשרת הישוב), הנסחרת בשווי של כ-100 מיליון שקל.

תחום מלונות הבוטיק נמצא בפריחה בעיקר בתל אביב. בעיר הלבנה נפתחו ב-2018 כ-475 חדרי מלון בוטיק לעומת כ-190 חדרים במלונות בוטיק שנפתחו ב-2017. בתחום מלונות הבוטיק בו פעילה מלונות בראון פועלים מספר שחקנים. המתחרה העיקרית של מלונות בראון היא הרשת אטלס המונה 16 מלונות בוטיק, 10 מהם בתל אביב.

אין זו העסקה המשמעותית היחידה של רשת בראון השנה. ביולי פורסמה ב"גלובס" עסקה משמעותית אחרת ברשת, במסגרתה ישופץ בניין המטה הקודם של קבוצת מנורה מבטחים ויהפוך למלון של רשת בראון. את המימון לשיפוץ המבנה והפיכתו למלון בוטיק תעמיד מנורה מבטחים, באמצעות הלוואה של כ-35 מיליון שקל, כאשר עלות השיפוץ הכוללת עומדת על כ-40 מיליון שקל. רשת בראון צפויה להקים בבניין מלון בן 226 חדרים. מנורה מבטחים עברה מוקדם יותר השנה למשכנה החדש, במגדל משרדים שהקימה באזור צומת עלית ברמת-גן.

קודם לכן פורסם ב"גלובס" כי הכשרה חברה לביטוח שבניהול שמעון מירון העמידה הלוואה המירה למניות בהיקף של עד 60 מיליון שקל לרשת המלונות, בעסקה שאמורה להפוך אותה לשותפה ולהקנות לה החזקה של עד 20% ברשת בראון, לפי שווי חברה של 300 מיליון שקל "אחרי הכסף".

לפני כחודש פתחה מלונות בראון את מלון לייט האוס ברחוב בן יהודה 1 בבניין מגדלור. המלון, המונה כיום כ-100 חדרים, ימנה כ-156 חדרים לכשתושלם בנייתו.

רשת מלונות בראון פועלת בישראל ובחו"ל. בית המלון הראשון ברשת הוקם בשנת 2010. כיום הרשת מחזיקה ב-8 מלונות בוטיק (רובם בתל-אביב, בהם מלונות בראון ופולי האוס, בירושלים ובקרואטיה). מלונות הרשת הם מלונות בוטיק השומרים על אופי ייחודי בעל עיצוב מוקפד. בראיון ל"גלובס" אמר החודש ליאון אביגד כי "מלון בוטיק, ולא משנה מה גודלו, צריך להעניק לאורח הרגשה אינטימית, וחשוב שתהיה לו אמירה, לא מלון שטנץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully