וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפד העלה את הריבית בארה"ב ב-0.25%

שירות גלובס

26.9.2018 / 21:01

מדובר בפעם השלישית השנה שהבנק המרכזי של ארה"ב מעלה את הריבית. הרמה עומדת על 2%-2.25%. בפד צופים העלאת ריבית נוספת בדצמבר

יו"ר הפד האמריקאי ג'רום פאואל. AP
ג'רום פאוול, יו"ר הבנק המרכזי האמריקאי/AP

בנק המרכזי של ארה"ב העלה הערב (רביעי) את הריבית ב-0.25% לרמה של 2%-2.25%. בנוסף, לפי ההערכות, הפדרל ריזרב יאותת כי הוא צפוי להעלות את הריבית גם בדצמבר. זו העלאה השלישית השנה.

הצמיחה החזקה בארה"ב, האבטלה הנמוכה והאינפלציה היציבה סייעו לפדרל ריזרב לדבוק בתוכניתו להעלות החודש את הריבית מהטווח הנוכחי של 1.75%-2%. כך, שהשאלה הגדולה היא האם הפד ישנה את המדיניות המוניטרית שלו בשנים הבאות כדי להתייחס לצמיחת התמ"ג, או האם הדאגה ממלחמת הסחר או היחלשות הכלכלה העולמית יגמרו לבנק המרכזי להישאר צמוד למדיניות הנוכחית שלו. התמ"ג בארה"ב צמח בקצב שנתי של 4.2% ברבעון השני והכלכלה צמחה ב-2.2% ברבעון הראשון.

הפגישות השבוע של הבנק המרכזי עשויות לסמן את הסוף של השלב "ההסתגלותי" של הריבית שעזרו לפד לתמוך בכלכלה האמריקאית מאז המשבר של 2008.

הפגישה הבאה של הפד צפויה להתקיים ב-7 וב-8 בנובמבר. אך על פי הערכות, לא צפויות הכרזות מהותיות בעקבותיה. לאחרונה, נוטה הפד לשנות את המדיניות שלו רק בארבעת הפגישות שאחריהן יש מסיבת עיתונאים עם יו"ר הפד ג'רום פאואל, כמו היום. מ-2019 צפויות להתקיים מסיבות עיתונאים אחרי כל פגישה של הפד.

פרסום ראשון: 18:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully