וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן המטבע הבינ"ל מעלה את תחזית הצמיחה שלה למשק הישראלי

עמירם ברקת

9.10.2018 / 7:36

קרן המטבע הבין לאומית עדכנה למטה את תחזיות הצמיחה שלה לגבי כלכלות רבות בעולם, על רקע התגברות הסיכונים לכלכלה העולמית. כלכלת ישראל, לעומת זאת, צפויה לצמוח השנה ב-3.6%, לעומת 3.3% בתחזית הקודמת במארס

ראש קרן המטבע העולמית כריסטין לגארד בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס, ינואר 2016. רויטרס
כריסטין לגארד/רויטרס

בניגוד למגמה: קרן המטבע הבינ"ל מעלה את תחזית הצמיחה שלה למשק הישראלי, במקביל להורדת התחזית לכלכלה הגלובלית ולמדינות רבות אחרות בעולם. על-פי העדכון צפויה כלכלת ישראל לצמוח השנה ב-3.6%, לעומת 3.3% בתחזית הקודמת במארס. גם קצב האינפלציה צפוי להיות גבוה יותר מכפי שנצפה תחילה ויעמוד השנה על 0.9% לעומת 0.7% בתחזית הקודמת.

במבט קדימה מעריכה הקרן כי הצמיחה בישראל תרד בשנת 2019 בשיעור מזערי ל-3.5% ולאחר מכן ל-3.3% בשנת 2020 ול-3% בשנים 2021-2023. מדובר בקצב צמיחה נמוך מזה של הכלכלה העולמית, שצפוי להישאר בסביבות 3.7-3.6% אך גבוה משמעותית מקצב הצמיחה בעולם המפותח, שצפוי לרדת מ-2.4% כיום ל-1.5% בשנים 2021-2023. קצב הצמיחה בעולם המתפתח צפוי להישאר גבוה ולנוע סביב 4.8%-4.6% לשנה עד 2023.

קרן המטבע עדכנה למטה את תחזיות הצמיחה שלה לגבי כלכלות רבות בעולם, על רקע התגברות הסיכונים לכלכלה העולמית. מדובר בעדכון החצי שנתי של תחזית הצמיחה של הקרן, המתפרסם לרגל הכינוס השנתי שלה הנערך הפעם בבאלי אינדונזיה. במסגרת העדכון הורידה הקרן את תחזית הצמיחה העולמית בשתי עשיריות האחוז ל-3.7%. תחזית הצמיחה לארה"ב ל-2018 לא שונתה והקרן סבורה כי הצמיחה במשק האמריקאי "איתנה" אך ב-2019 צפויה צמיחה של 2.5%, נמוכה ב-0.2% מהתחזית הקודמת. צמיחת גוש האירו אמורה להגיע בשנה הבאה ל-1.9%.

בתחזית מותחת הקרן ביקורת חריגה על מדיניות ממשל טראמפ המובילה למלחמת סחר מול סין ומכנה אותה "לא-בת קיימא". הקרן מעריכה כי הטלת מכסים בתעשיית הרכב תגלח אחוז מהכלכלה האמריקאית וחצי אחוז מהכלכלה העולמית. ארה"ב היא התורמת הגדולה ביותר לקרן, שהוקמה לאחר מלחמת העולם השנייה בוושינגטון.

"הכלכלה העולמית חשופה כיום להידרדרות פתאומית וחדה", נכתב בתחזית הקרן שהפצירה במדינות לקדם רפורמות ושינויים מבניים, הן ברמה המדינתית והן במישור הבינ"ל "באופן שיקדם את הצמיחה הכלכלית בטווח הבינוני וייצור כריות ביטחון לקראת משבר אפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully