וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזרחי ונצואלה ייאלצו לשלם במטבע קריפטו כדי להנפיק דרכון

רועי קצירי

9.10.2018 / 9:01

המטבע הדיגיטלי הממשלתי פטרו, שאמור להיות מגובה בעתודות הנפט והמינרלים של ונצואלה, יימכר לציבור החל ב-5 בנובמבר. האגרה על הוצאת דרכון תעלה 2 פטרו, השווים ל-7,200 בוליבר - פי ארבעה משכר המינימום החודשי במדינה

מטבע הפדרו פדרו ונצואלה קריפטו. ShutterStock
מטבע הפדרו/ShutterStock

אזרחי ונצואלה המחפשים מפלט מהמצוקה הכבדה שבה שרויה מדינתם, עומדים כעת בפני מכשול נוסף: עליהם להשיג את המטבע הדיגיטלי שהנפיקה ממשלתם, פטרו (Petro), כדי לשלם עבור דרכונים.

על פי דיווח באתר החדשות "בלומברג", כל דרכון חדש בוונצואלה יעלה מעתה 2 פטרו, השווים ל-7,200 בוליבר, לפי דבריו של סגן נשיא ונצואלה, דלצי רודריגז, במסיבת עיתונאים שנערכה בעיר הבירה קראקס ביום שישי. האגרה הממשלתית על הוצאת הדרכון החדש עולה פי ארבעה משכר המינימום החודשי במדינה.

על רקע המשבר הכלכלי וההומניטרי המתעצם בוונצואלה, רבים מאזרחי המדינה מבלים ימים ארוכים בתורים לקבלת דרכונים. לפי הערכות האו"ם, מספר האזרחים העוזבים את המדינה הוא כ-5,000 איש ביום בממוצע. ההיטל החדש על הדרכונים עלול להפוך עבורם את היציאה מוונצואלה למשימה קשה עוד יותר. נוסף על כך, רבות מחברות התעופה הפסיקו להפעיל את קווי התעופה שלהן בין ונצואלה למדינות אחרות באמריקה הלטינית.

נשיא ונצואלה, ניקולאס מאדורו, הודיע בשבוע שעבר על השקת הפטרו, כמעט שמונה חודשים לאחר המועד שבו המטבע הדיגיטלי נמכר לראשונה לציבור במכירה מוקדמת. בציוץ בטוויטר כתב הנשיא: "ברוכים הבאים לפטרו! הוא הגיע כדי לחזק את תוכנית השיקום הכלכלי ולחולל מהפכה בכלכלת הקריפטו העולמית כצורה חדשה של אמצעי חליפין מסחרי, פיננסי ומוניטרי".

הפטרו אמור להיות מגובה בעתודות הנפט והמינרלים של ונצואלה ולהימכר לציבור החל ב-5 בנובמבר. מאדורו גם הכריז באוגוסט על הנפקת מטבע רשמי חדש, הבוליבר הריבוני, שלדבריו יהיה מחובר לפטרו. על פי דיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", הבוליבר החדש, שבו "נחתכו" 5 אפסים מהבוליבר המקורי, הונפק בניסיון להתמודד עם האינפלציה הגואה במדינה, הצפויה להגיע השנה לשיעור של מיליון אחוז.

הנפקת המטבע הדיגיטלי פטרו, שעליה הכריז מאדורו בתחילת השנה, נועדה לעקוף את הסנקציות שהובילה ארה"ב נגד ונצואלה. בתגובה הטיל במארס נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, הגבלות נוספות בניסיון לבלום את השימוש המסחרי בפטרו. מאדורו מצדו הורה לחברות ולבנקים בוונצואלה לאמץ את המטבע הדיגיטלי הממשלתי. באוגוסט גם הכריזה ממשלתו כי כל קרנות הפנסיה ומערכות השכר במדינה יחוברו לפטרו.

  • עוד באותו נושא:
  • ונצואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully