וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית משרד האנרגיה: תוך 12 שנים גמילה מוחלטת מדלקים מזהמים

סוניה גורודיסקי

9.10.2018 / 12:50

החל משנת 2030 ייאסר ייבוא של מכוניות הפועלות בבנזין או סולר, יופסק לחלוטין שימוש בפחם לצורך ייצור החשמל והתעשייה תתחבר לגז טבעי - אלה הם עיקרי התוכנית השאפתנית של יעדי משק האנרגיה לשנת 2030 כפי שהוצגו היום במשרד האנרגיה

שר האנרגיה יובל שטייניץ, בוועידת האנרגיה העולמית, איסטנבול, 13 באוקטובר 2016. רויטרס
שר האנרגיה, יובל שטייניץ/רויטרס

שר האנרגיה הציג את תוכנית משרדו ואת היעדים עד לשנת 2030. התכנית תובא לאישור הממשלה תוך כחודש ובמשרד האנרגיה מקווים שהיא תאושר עד סוף השנה. "מדובר בתכנית עם שינוי הגדול ביותר במשק האנרגיה הישראלי, שכולל גם שינוי בתעשייה כצרכני החשמל", אמר השר שטייניץ.

"התברר לי שאנחנו בדרך לקטסטרופה סביבתית ובריאותית, אנחנו הולכים להפוך תוך 20 שנה למדינה הצפופה ביותר במערב", כך פתח שר האנרגיה ד"ר יובל שטייניץ את הצגת התכנית שהוגדרה על ידי השר שטייניץ כ"תכנית הצלה" למשק.

"ב-2040 התחזית מדברת על 6 מיליון מכוניות, 13 מיליון תושבים, ייצור חשמל יגדל פי 2, אנחנו צריכים לשאול את עצמנו האם אנו לא צועדים לתהום סביבתית בריאותית ולא נחנוק את עצמנו תוך 10-20 שנה ונצטרך לחיות מאחורי הפילטרים והמסננים ולשים מסכות כמו תושבי בייג'ין", הוסיף.

שטייניץ אמר עוד כי "מדובר בתכנית הדרמטית ביותר אי פעם במשק האנרגיה בישראל שללא התקדמות במתווה הגז, התכנית הזאת היית בלתי אפשרית. אם נמשיך בכוח האינרציה להשתמש בדלקים מזהמים, עם הגידול במספר מכוניות, מרוב ההתפתחות של המשק בסוף נגיע לתהום".

שטייניץ המשיך ואמר כי לפי נתוני OECD, כ- 2,200 מקרי מוות בשנה בישראל נגרמים בשל זיהום האויר. ללא תכנית ההצלה עד שנת 2040 מספר זה צפוי לעלות ל- 62,000. "ברור לנו שלא מספיק לעשות תיקונים, אלא שינוי כיוון של ממש ולהצטרף למדינות אירופה וללכת לכיוון של אוויר נקי יותר. לכן לא קראתי לזה תכנית אב או תכנית עקרונות, אלא תכנית הצלה", אמר.

עיקרי התכנית כפי שהוצגו היום

תוך 12 שנים גמילה מוחלטת מדלקים מזהמים, פחם, בנזין וסולר בתחומי התחבורה, התעשייה ולייצור החשמל.

בתחום התחבורה התכנית מדברת על איסור של ייבוא מכוניות, רכבים כבדים ואוטובוסים המונעים בבנזין וסולר מזהמים עד שנת 2030. השאיפה של משרד האנרגיה היא המעבר המלא של המשק לשימוש במכוניות חשמליות או מונעות בגז טבעי דחוס עד שנת 2035.

יעדי ביניים של קצב חדירת הרכבים החשמליים בישראל

שנת 2022 -27,000 מכוניות חשמליות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully