וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבי שילם לצ'רנוי מישראל דרך ליבריה, ליכטנשטיין וחזרה לישראל

אסף ברגרפרוינד

8.12.2002 / 7:19

כתב האישום שהוגש נגד זאבי וצ'רנוי מפרט את מסלול העברת הכספים, ומבסס על פיו עבירות של הלבנת הון



כתב האישום שהוגש נגד גד זאבי ומיכאל צ'רנוי מתאר עבירות על חוק הלבנת הון שביצעו השניים, שמקורן באשראים שנתנו הבנקים לזאבי לאחר שרכש 20% ממניות בזק. בכתב האישום נטען כי עבירות הלבנת ההון בוצעו באמצעות העברת כספים מחשבון של זאבי בישראל, לחשבון שלו בליבריה; משם לחשבון של צ'רנוי בליכטנשטיין, ומהחשבון בליכטנשטיין הועבר חלק מהכסף לחשבון של חברה בבעלות צ'רנוי בישראל.



מדובר בהלוואות נוספות שהעניק קונסורטיום הבנקים לזאבי, בסכום כולל של 90 מיליון דולר - שרק חלקו מעורב בהלבנת הון, כנטען בכתב האישום. ההלוואות ניתנו לאחר שהבנקים כבר העניקו לזאבי 643 מיליון דולר לצורך רכישת המניות.



בכתב האישום מפורט כיצד הועברו כספים מההלוואות לחשבונות בנק ברחבי העולם, כחלק מפעולות של הלבנת הון: מקונסורטיום הבנקים לזאבי - שהעביר כ-30 מיליון דולר לחברה שבבעלות נאמנות משפחתית שלו בליבריה שבאפריקה; מליבריה הועבר הכסף לחברה בבעלות צ'רנוי בנסיכות ליכטנשטיין, ומהחברה בליכטנשטיין בחזרה לישראל - לחברה ישראלית בבעלות צ'רנוי וזאב רום, שניהל את עסקיו של צ'רנוי בישראל. כתב האישום מייחס לזאבי ולצ'רנוי עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ועבירות על חוק הלבנת הון.



ב-6 בדצמבר 99' רכש גד זאבי את מניות בזק מחברת כייבל אנד וויירלס באמצעות הלוואה בסך 643 מיליון דולר מקונסורטיום הבנקים והון עצמי בסך 143 מיליון דולר שסופק לו על ידי צ'רנוי. לאחר מכן ביקש זאבי הלוואות נוספות מהבנקים, עד לסכום של 90 מיליון דולר.







הבנקים הסכימו להעניק לו את ההלוואות לנוכח עליית ערך מניות בזק, ששימשו כביטחונות להלוואות.



מכתב האישום עולה כי על פי הסכמים שהיו לזאבי עם צ'רנוי התחלקו השניים באשראי הנוסף שקיבלו מהבנקים. כתב האישום מתאר כיצד נעשו העברות הכספים הללו לצ'רנוי, תוך ביצוע עבירות על חוק הלבנת הון - במטרה להסוות את בעלי הזכויות בכספים.



על פי כתב האישום, ב-6 בפברואר 2000 קיבלה חברת זאבי תקשורת מימון וניהול, שהחזיקה במניות בזק, דיווידנד בסך 58 מיליון שקל מבזק בגין המניות שברשותה. הסכום הועבר לבנקים כהחזר על חשבון ההלוואה. שלושה ימים מאוחר יותר, מאחר שהחל לפרוע את ההלוואה ולאור עליית ערך מניות בזק, ביקש זאבי ללא ידיעתו של צ'רנוי אשראי נוסף מהבנקים בסך 13 מיליון דולר. הבנקים הסכימו והסכום הועבר לחשבונו.



בכתב האישום נטען כי לאחר כחודש נודע לצ'רנוי ולזאב רום על קבלת האשראי הנוסף ובעקבות זאת סיכמו הצדדים כי כל אשראי נוסף יחולק ביניהם לאחר קיזוז הוצאות. ב-22 ביוני העבירו הבנקים לזאבי הלוואה נוספת של 17 מיליון דולר וכעבור כשלושה חודשים הלוואה בסך 60 מיליון דולר. בסך הכל קיבל זאבי 90 מיליון דולר נוספים מהבנקים, ועל פי ההסכמים עם צ'רנוי העביר לו זאבי מתוך הסכום הזה 36.5 מיליון דולר - כמחצית מהסכום הכולל שהתקבל מקונסורטיום הבנקים לאחר קיזוז הוצאות שהסכימו עליהם השניים.



כדי להסוות את העברת הכספים העביר זאבי לצ'רנוי 29 מיליון דולר מתוך הסכום שעליו הוסכם בין השניים, שהועברו מהחשבון של חברת זאבי תקשורת מימון וניהול לחשבון של חברת Off Shore בשם Alpha Trad And Finance שהוקמה ב-85' בליבריה והיתה בבעלות נאמנות משפחתית של גד זאבי. משם הועבר הכסף לנאמנות בשם Tanida Anstalt בליכטנשטיין, שצ'רנוי הוא בעל השליטה בה. הנאמנות יוצגה על ידי שני דירקטורים בעלי אזרחות שווייצית שפעלו על פי הוראותיו של צ'רנוי.



לפי כתב האישום, צ'רנוי עצמו העביר כספים שמקורם באשראי שקיבל מהנאמנות שלו בליכטנשטיין, לחברת אלומניום אחזקות - חברה ישראלית בבעלות שלו ושל זאב רום בעלת חשבון בבנק הבינלאומי ובבנק הפועלים. מכתב האישום עולה כי לחשבונות הבנק של החברה בישראל הגיע סכום של לפחות 1.7 מיליון דולר שמקורו באשראי שניתן על ידי הקונסורטיום. הכסף לא הועבר ישירות לחשבונות של החברה בישראל אלא הועבר מהנאמנות בליכטנשטיין לחברה של צ'רנוי בליכטנשטיין בשם Furlan Anstalt ומשם לחשבון של אלומניום אחזקות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully