וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט משכנתאות לא מוותר לקינד: מונה כונס נכסים לנכס מקרקעין שהחברה בעלת זכויות בו

אלי דניאל

8.12.2002 / 9:18

המינוי ניתן במעמד צד אחד; נכס המקרקעין משמש להבטחת פירעון החוב לבעלי האג"ח של החברה; קינד מתכוונת לבקש את ביטול המינוי ומאשימה את בנק דיסקונט בהפרת הסכם



חברת קינד (וודאימפורט) הודיעה הבוקר כי לשכת ההוצאה לפועל בחיפה קיבלה את הבקשה שהגיש בנק דיסקונט למשכנתאות למנות, במעמד צד אחד, כונס נכסים לנכס מקרקעין שקינד היא בעלת הזכות להירשם כבעליו. בחברה מציינים כי נכס זה משמש להבטחת התחייבויותיה של החברה בגין איגרות החוב מסדרה א' שהונפקו ע"י החברה במחצית הראשונה של שנות ה-90.



קינד מציינת בהודעתה כי בכוונתה להתנגד להליכים בהם נקט בנק דיסקונט למשכנתאות, וכי היא מתעתדת להגיש בקשה לביטול מינוי הכונס. בחברה מוסיפים כי הם רואים את בנק דיסקונט , בעל השליטה בדיסקונט משכנתאות, כאחראי לנזקים שייגרמו לחברה בשל מינויו של כונס הנכסים, ובשל כך שלא קוים ההסכם שנחתם בין הצדדים במהלך חודש יוני 2002, לפיו הוסכם כי החברה תעביר את התחייבויותיה לבנק לחברה פרטית - קינד עתיד הנמצאת בבעלות מלאה של אלי קינד, בעל השליטה בחברה. ההסכם, לטענתה, היווה חלק מהסדר הנושים אשר אושר בראשית חודש יולי השנה.



קינד, אשר עוסקת במסחר בעצים ובמוצרי עץ, סיימה את הרבעון השלישי של שנת 2002 עם הפסד של 478 אלף שקל, והפסדיה מתחילת השנה מסתכמים בכ-5.6 מיליון שקל. לקינד יש גירעון של כ-54.3 מיליון שקל בהונה העצמי, מניותיה הושעו מן המסחר בבורסה כבר בחודש אוגוסט 2001 ואיגרות החוב שלה מסדרה א' הושעו בסוף חודש אוקטובר לאחר שהחברה הודיעה כי אין ביכולתה לעמוד בתשלומי הקרן והריבית אותם היתה אמורה לפרוע ב-31 באוקטובר 2002.



החברה אף ציינה בדו"חותיה לרבעון השלישי כי באם לא יעלה בידיה לגייס משקיע חדש, אשר יכניס לתוכה תכנים ופעילויות חדשות, היא לא תוכל להמשיך ולהתקיים כ"עסק חי" ולפרוע את יתרת התחייבויותיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully