וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי הורביץ: "מי יעלה בדעתו שהנגיד ימליץ לחברות להוריד את הדירוג"

ליאור כגן

8.12.2002 / 10:23

יו"ר דירקטוריון טבע: "אסור לתת לממשלה את התירוץ שעד שלא יהיה שלום הכלכלה לא תצמח"; "אנו מדינה שפוחדת לעשות שינוי של ממש"

"אסור לתת לממשלה את התירוץ שעד שלא יהיה שלום הכלכלה לא תצמח - אם הכלכלה לא תצליח ולא תפתור את הבעיות שלנו - לא יהיה שלום", כך אמר אלי הורביץ, יו"ר דירקטוריון טבע בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס". הורביץ התמקד בהרצאתו במנהיגות בישראל וניסה להשליך מנסיונו בניהול חברת טבע לדרך הרצויה לניהול המדינה והמשק.

הורביץ אמר כי המשק הישראלי חזק ויציב עם חוב חיצוי נמוך וחוב פנימי גבוה אך מולו נכסים. "אני לא מסכים עם הנגיד שהחוב החיצוני והפנימי הם אותו דבר", אמר הורביץ. לדבריו, המשק מסוגל כיום לפרנס את עצמו ואת עובדיו בכבוד, אך הוא מתקשה לשאת את האנשים שאינם עובדים. בהתייחס לדברי הנגיד קליין אמר הורביץ כי: "מי יעלה בדעתו שנגיד בנק מרכזי ימליץ לחברות להוריד את הדירוג".

לדבריו, הגלובליזציה היא אחת הפעולות שנעשו בישראל, אך "עם תכנון ומחשבה היו מבינים שהגלובליזציה היא דבר טוב אך היא פולטת אנשים משוק העבודה וגורמת לנזקים נוספים. המנהיגים מדברים במושגי האתמול. תרבות השלטון לקויה וזה תומך בעשייה לא טובה.

הורביץ התייחס לנפילה בענף ההיי-טק: "להיי-טק היו שנים טובות מאוד. אנשי ההיי-טק צריכים להתעשת ולבחון איך ניתן להתמזג, לשתף פעולה, ולחפש מקומות בהם יש להם יתרון יחסי. צריך להפסיק להיתפש בתירוצים.

"אני זוכר מצבים קשים אבל תמיד היתה לכידות חברתית וצריך לשמור עליה, כי אי אפשר לעבור משבר בלי לכידות שכזו", אמר הורביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully