וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: ירידות של 1.3% במעו"ף על רקע הפיגוע ביקינטון והתחזקות הדולר; נייס מאבדת 7%

אילן מוסנאים

8.12.2002 / 11:10

מחזור המסחר נמוך - 25 מ' ש'; ירידות חדות במניות דיסקונט והבינלאומי על רקע הידיעה ב"מעריב" על מיזוג הבנקים; ירידות במניות קבוצת אי.די.בי; אגיס עולה ב-1%;



הבורסה של תל אביב רושמת כעת ירידות שערים של כ-1.3% במדדים המובילים. הירידות נרשמות על רקע הפיחות בשיעור של כ-1% בשער השקל מול הדולר ביום שישי, ולמרות העליות שנעלו את שבוע המסחר בוול סטריט. הנאסד"ק סיים את המסחר בעלייה של 0.8% והדאו ג'ונס עלה בשיעור של כ-0.3%.



מדד המעו"ף רושם כעת ירידות של 1.3% לרמה של 363.6 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-1.2% לרמה של 357.3 נקודות. התל-טק נסחר בירידות של 2.2%. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-25 מיליון שקל.



פעילים בשוק ההון מציינים כי גם הפיגוע הבוקר באזור מוצב יקינטון מעיב על המסחר. כוח צה"ל עלה הבוקר על מטען סמוך למוצב יקינטון שבצפון. לכוח שני פצועים, מהם אחד פצוע קשה.



מניית טבע מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 5 מיליון שקל, ויורדת ב-0.8%. החברה הפתיעה בסוף השבוע את המשקיעים והקדימה את ביצוע הספליט במנייתה (שהיה אמור להתבצע ביום שלישי הקרוב), ליום שישי. המנהל הפיננסי של טבע, דן זיסקינד, הפריך את השמועות שנפוצו ביום חמישי בנאסד"ק (ואשר הפילו את המניה בכ-2% באותו יום), לפיה נפטרו 3 חולים שטופלו בתרופה של טבע, המיועדת לטיפול בפרקינסון. לדבריו, המאמר שעורר את השמועות ביום חמישי, עסק בחולים שהשתמשו בתרופה של חברת אילי לילי וכי התרופה של טבע הושקה רק באחרונה ולא הגיע עדיין לשווקים. ירידות חדות יותר של כ-7% נרשמות כעת במניית חברת נייס .



מניית דיסקונט יורדת ב-2.6% ומניית הבינלאומי 5 יורדת ב-3.6%. נראה שהשוק מקבל באופן שלילי את הידיעה הבוקר בעיתון "מעריב" כי החשב הכללי באוצר, ניר גלעד מגבש תוכנית חדשה למיזוג שני הבנקים באמצעות החלפת מניות בין הממשלה (בדיסקונט) למשפחת ספרא (בבינלאומי). "מעריב" מדווח כי תוכנית החלפת המניות, עלתה על רקע היעדר הקונים לבנק דיסקונט, וכי בעתיד הכוונה היא לצרף למיזוג גם את בנק המזרחי ואת בנק אגוד, כדי ליצור גוש בנקאי שלישי, שיתחרה בשני הבנקים הגדולים. התוכנית מותנית באישורו של נגיד בנק ישראל, דוד קליין.



קבוצת אי.די.בי פותחת את המסחר במגמה שלילית כאשר אי.די.בי אחזקות רושמת כעת ירידה של 1% ואי.דיבי פיתוח יורדת ב-0.7%. מניית כלל תעשיות רושמת כעת ירידה של 2.5% ודסק"ש פותחת בירידות של 2.1%.



מניית אגיס עולה ב-1%. החברה הודיעה היום כי קיבלה את אישור ה-FDA לשיווק מיידי של תרופה טופיקלית לטיפול בזיהומי עור. התרופה אמורה להתחרות בתרופה עם מחזור מכירות שנתי של כ-70 מיליון דולר, ובאגיס ממתינים לאישור ה-FDA כי מדובר בשני תרופות תחליפיות (כלומר שהתרופה של אגיס הנה תרופה גנרית לתרופה לעיל).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully