וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שניים רבים - השלישי עוזב

ערן גבאי

8.12.2002 / 11:38

יעקב פרי, נשיא סלקום, הודיע היום על פרישתו מניהול החברה. השתלשלות האירועים שליוו את חברי הדירקטוריון של סלקום בשנה האחרונה מבליטים עד כמה היתה הכתובת על הקיר * יעקב פרי נשיא סלקום פורש מתפקידו בסוף השנה (ארכיון)



נשיא סלקום, יעקב פרי, הודיע היום על פרישתו מניהול סלקום. השתלשלות האירועים שליוו את חברי הדירקטוריון של סלקום בשנה האחרונה מבליטים עד כמה היתה הכתובת על הקיר.



אוקטובר 2001: בלסאות מצהירה כי בכוונתה למכור אחזקות בחברת סלקום ובמספר מפעילות סלולר נוספות באירופה, תוך כוונה להתמקד בשוקי ארה"ב ואמריקה הלטינית.



נובמבר 2001: חילוקי דעות בין בעלי המניות בסלקום מטרפדים המגעים להקמת שותפות עם יורוקום במטרה להפעיל רשת תקשורת פנים ארצית שתתחרה בבזק , לאחר שנחתם הסכם עקורנות בין הצדדים. בלסאות כפתה על משפחת ספרא, למרות המלצתה הברורה של הנהלת סלקום, ונשיאה פרי, את המהלך לסגירת חברת אופק.



בלסאות לא רוצה להיכנס להתחייבות בהשקעה של יותר מ-100 מיליון דולר בטלפוניה פנים ארצית, בו בזמן שרמת הרווחיות הגבוהה של סלקום מתחום פעיולותה העיקרי - שיחות סלולריות - יכול לאפשר לה, עסקת מכירה בשווי גבוה יותר.



פרי יוצא להגנת בלסאות ומצהיר כי אין בכוונת בלסאות למכור את החזקותיהם בסלקום ולא מתנהל מו"מ למכירת ההחזקות למשפחת ספרא.



דצמבר 2001: פרי מודיע לבעלי המניות בחברה על רצונו לעזוב את תפקידו בתוך שבועות בודדים. בעלי המניות נזעקים לקיים מגעים ביניהם כדי למצוא דרכים להשאירו בתפקיד המנכ"ל למספר שנים נוספות. ההערכות הן שההחלטה של פרי לעזוב את החברה נבעה, בין היתר, מכך שבסוף חודש ינואר 2002 מלאו 3 שנים מאז קיבל פרי, לצד בכירים נוספים בסלקום, מענקי הישארות. המדובר בהלוואות שהועמדו לבכירים בחברה על ידי סלקום שהפכו בינואר 2002 למענקים.



ינואר 2002: סלקום מודיעה למשרד התקשורת כי לא תשתתף במכרז התדרים בטכנולוגיית ה-LMDS, ומחליטה לסגת מהרעיון לפעול בשוק התקשורת הפנים ארצי גם באופן עצמאי. מיליוני דולרים של השקעה יורדים לטימיון. דינם של עשרות מעובדי מחלקת "ניו גיים" נחרץ.



11 פברואר 2002: גורמים המקורבים לפרי מדליפים לעיתונות ידיעות על כך שפרי יסיים את תפקידו עד סוף חודש אפריל. בעלי המניות מתחילים לבחון מועמדים לתפקיד ולזמנם לפגישות. מועמדותו של נשיא שופרסל עמי סגיס מדווחת, ומסתבר שהיא מבוצעת מעל ראשו של עמי אראל, נשיא דסק"ש .



ההערכות הן שפרי שוקל הצעה לשתף פעולה עם הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין-שחק, ועם בכיר השב"כ לשעבר, יוסי גינוסר, בהקמת חברה שתעסוק בתחום האבטחה.



12 בפברואר 2002: יוסי מימן, המחזיק בקבוצת מרחב, שרכשה את חברת ההשקעות אמפל, מציע לפרי לנהל את אמפל .



מארס 2002: יו"ר סלקום, שלמה פיוטרקובסקי, מתנגד למינוי עמי סגיס כנשיא סלקום ומועמדותו נופלת. מפרסומים שונים עולה כי דירקטוריון סלקום פנה למנכ"ל בזק, אילן בירן, והציע לו תפקיד נשיא סלקום. גם שמו של מנכ"ל דסק"ש לשעבר, יורם טורבוביץ, מוזכר כמי שמועמד לרשת את כסאו של פרי.



6 במארס 2002: בדו"חות סלקום השנתיים מדווח שהוצאות השכר של פרי בשלוש השנים האחרונות מסתכמות ב-17 מיליון שקל. סלקום מפרסמת שהיא ביצעה הצגה מחדש לעלות השכר של פרי לשנת 2000 ל-7.851 מיליון שקל, לאחר שבדו"חות 2000 פורסמה עלות השכר שלו ברמה של 3.763 מיליון שקל.



ההערכות הן שהתוספת הרטרואקטיווית של כ-4 מיליון שקל לתנאי העסקה של פרי נבעה מהסכם חדש עליו הסכימו דירקטוריון סלקום ופרי, או מרישום תוכנית האופציות של בכירי החברה - הפנטום - כהוצאה, עקב העזיבה הקרובה של פרי. השכר של פרי ב-2001 הסתכם ב-5.69 מיליון שקל - משכורת חודשית של 474 אלף שקל, המהווה עשירית פרומיל משורת ההכנסות השנתית של החברה - 4.74 מיליארד שקל.



מארס 2003: פרי מחליט סופית על פרישתו ב-1 במאי, לאחר שניהל שיחות עם דירקטוריון החברה על תנאי שכרו, אך לא הגיע עמם לכלל הסכמה. ועדת דירקטוריון בסלקום לבחירת הנשיא החדש ממשיכה לפעול ולזמן מועמדים.



1 באפריל 2002: סלקום מודיעה רשמית שפרי יעזוב את תפקידו ב-1 במאי. בחברה כבר עמלים על הכנת מסיבת הפרידה מפרי. פרי קובע שבלסאות בודקת אפשרות למכירת החזקותיה בסלקום וטוען כי סלקום יכולה להרשות לעצמה כניסה של משקיע פיננסי במקומה של בלסאות. "אין שום בעיה בכך שחודש לפני עזיבתי עדיין אין לי מחליף. אם בעלי המניות סבורים שנדרשים להם עוד שבוע או שבועיים - אני לא רואה בכך בעיה", אומר פרי בראיון.



אפריל 2002: משפחת ספרא ובלסאות חווים משבר נוסף ביחסי העבודה ביניהם סביב ההחזקות המשותפות ב-BCP בברזיל. שני הצדדים בוחנים עסקה לפיה מכירת ההחזקות של ספרא לבלסאות בברזיל תבוצע לצד מכירת החזקות בלסאות בסלקום לספרא. מקורבים לשיחות טענו שהפער בין הצדדים באשר לשוויה של סלקום מסתכם בכמיליארד דולר, כשפיוטרקובסקי, בשם משפחת ספרא, מציע שהעסקה תתבצע לפי שווי חברה של 1.5 מיליארד דולר לסלקום, ואילו בלסאות דבקה בכך שתהליך המכירה יתבצע לפי שווי של 2.5 מיליארד דולר. בבלסאות מאשימים את פיוטרקובסקי בניצול רצונה של בלסאות להיפטר מההשקעה לשחיקת הערך האמיתי של סלקום.



אפריל 2002: ביטול ההשקעה באופק, הפרישה הצפויה של פרי, חילוקי הדעות בדירקטוריון והעיכוב בהשקת רשת ה-GSM גורמים למספר בתי השקעות להגדיל את רמת הסיכון סביב סלקום בתיק ההשקעות של אי.די.בי.



אפריל 2002: גורמים בכירים בסלקום מאשרים ידיעות לפיהן רם בלינקוב, מי שמיועד לנהל את חברת הכבלים הממוזגת, היה מועמד לתפקיד נשיא סלקום. נודע שהיתה הבנה בין יו"ר סלקום שלמה פיוטרקובסקי לבין בלינקוב על מינויו לתפקיד ובלינקוב נסע לניו יורק, על מנת להיפגש עם בעלי השליטה בחברה, האחים ג'וזף ומואיז ספרא.



בלינקוב שב מהנסיעה, דוחה את ההצעה, ומעמיד את סלקום במצב בו פרי פורש בתוך ימים ולא מתקיים אפילו מו"מ מתקדם עם מועמד רציני אחר.



29 באפריל 2002 - בוקר: דירקטוריון סלקום מתכנס לדיון בבחירת מחליף לפרי, יום לפני פרישתו הרשמית. ההערכות הן שצפוי להתמנות מנכ"ל זמני עד שיוחלט על זהות המנכ"ל הבא. פרי ממליץ לתפקיד על אורן מוסט.



29 באפריל 2002 - ערב: מועצת המנהלים של סלקום מודיעה כי היא פנתה לפרי וב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully