וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפריס הגיעה להסכם דחיית תשלום עם בעלי האג"ח - תשלם בדצמבר 1.84 מיליון שקל

אמיר טייג

8.12.2002 / 11:48

המועד המקורי לתשלום נדחה מאוגוסט; סך התשלום המקורי עומד על 4.9 מ' ש'; 1.34 מ' ש' ישולמו למחזיקי אג"ח מסדרה א', 500 אלף ש' ישולמו למחזיקי אג"ח מסדרה ב'



לאחר שחברת התכשיטים כפריס נקלעה לקשיים קיומיים, במסגרתם הגיעה להסכם דחיית תשלום חוב לבעלי האג"ח, מודיעה היום החברה כי תשלם לבעלי האג"ח כ-1.84 מיליון שקל מתוך 4.9 מיליון שקל שהתחייבה למועד זה. כ-1.34 מיליון שקל ישולמו למחזיקי אג"ח מסדרה א', ו-500 אלף שקל נוספים ישולמו למחזיקי אג"ח מסדרה ב'. עוד מודיעה החברה כי התשלום בפועל יתבצע ב-15 בדצמבר.



לפני מספר חודשים הגיעה החברה להסדר עם בעלי האג"ח, לפיו יידחה התשלום בגין האג"ח על מנת למנוע את פירוק החברה. כפריס גייסה ב-1997 כ-22 מיליון שקל באמצעות אג"ח שעמדו לפירעון ב-7 תשלומים שנתיים, ובריבית שנתית של 5.75%. החברה פרעה את שני התשלומים הראשונים בשנים 2000 ו-2001, אך בתום הרבעון הראשון של השנה הנוכחית לאחר פרסום הדו"חות, הבינו בעלי האג"ח והנאמן, חברת אינווסטק, כי התשלום המיועד לאוגוסט השנה מצוי בסכנה.



נושא דחיית תשלומי האג"ח הגיע לבית המשפט, לאחר שרשות ניירות ערך טענה כי הסדר מסוג זה יוצר למעשה נייר ערך חדש ומחייב את כפריס בפרסום תשקיף או דו"ח מיידי מפורט, עוד לפני כינוסה של אסיפת בעלי האג"ח כדי להצביע על ההסדר. אינווסטק מתנגד לעמדת הרשות, ופנה לבית המשפט על מנת שימצא פשרה בין עמדת רשות ניירות ערך ועמדת אינווסטק.



כפריס, המשווקת תכשיטים בעיקר לתיירים, מתארת את עברה הרווחי במשך עשר השנים האחרונות. לטענתה, היא פועלת עתה באווירת משבר קשה שהחלה עם האינתיפאדה באוקטובר 2000. לדבריה, חלה ירידה של 95% במכירות במגזר התיירות הנכנסת, דבר שגרם לנזקים ישירים של 80 מיליון שקל. כפריס אף מציינת כי בבית המשפט המחוזי בירושלים תלויה ועומדת תביעה נגד הרשות הפלשתינית ומדינת ישראל בשל הנזקים האלה.



החברה פיטרה 400 עובדים, ועושה מאמצים להימנע מפיטורי 300 עובדיה הנותרים. כחלק ממאמצים אלה, החברה סוגרת סניפים ומצמצמת פעילות למינימום, ובמקביל מנסה להגביר את פעילותה מעבר לים. החברה מבקשת לעבור תקופה קשה זו תוך שמירה על הגרעין שלה, מתוך תקווה שתחזור לפרוח מיד לאחר שהמצב יחזור לקדמותו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully