וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק הפועלים: המצב הכלכלי והבטחוני ימשיך להעיב על שופרסל

אלי דניאל

8.12.2002 / 12:10

הרווחים יהיו כ-56% פחות מרווחי הרבעון המקביל; תימשך הירידה במכירות למ"ר; מותירים המלצת "החזק"

האנליסטית רחלי גרשון מבנק הפועלים מותירה היום המלצת "החזק" למנייתשופרסל , וזאת בעקבות תוצאות רשת השיווק הקמעונאית לרבעון השלישי של שנת 2002. גרשון מפחיתה את מחיר היעד למניית שופרסל מ-13.5 שקלים למניה למחיר של 11 שקלים - כ-11% מעל מחיר השוק.

גרשון מציינת כי תוצאות החברה לרבעון השלישי של השנה המשיכו להיות מושפעים לשלילה ממספר גורמים - החרפת התחרות בענף, ההסלמה במצב הבטחוני, העמקת המיתון, הירידה הריאלית במחירי המזון והעלייה ברמת ההוצאות.

בסיכום שנת 2002 צפויה שופרסל להציג הכנסות בסך של כ-6.9 מיליארד שקל, בדומה להכנסות שנת 2001. הרווח השנתי אותו צופה גרשון מסתכם בכ-129 מיליון שקל - 37% פחות מהרווח בשנה שעברה, כאשר הרווח החזוי לרבעון הנוכחי הוא 24 מיליון שקל - 56% פחות מהרווח ברבעון המקביל.

להערכת גרשון, המצב הכלכלי הקשה, אשר בא לידי ביטוי בפגיעה בכוח הקנייה של הצרכן והוזלת סל הקניות, לצד המצב הביטחוני הרעוע, ימשיכו להעיב בתקופה הקרובה על התוצאות הכספיות של רשתות השיווק בכלל ושל שופרסל, בפרט. בפועל יבוא הדבר, בין היתר, לידי ביטוי בהמשך הירידה במכירות למ"ר.

עם זאת, גרשון מאמינה כי אם וכאשר תחול התאוששות כלכלית, תהליכי ההתייעלות שמבצעות כיום רשתות השיווק הגדולות ישאו פירות ויסייעו לרשתות הגדולות להדגיש את יתרונן היחסי על פני החנויות הפרטיות - עדיפות בכוח מיקוח מול הספקים, פרישה גיאוגרפית טובה יותר, מרכז לוגיסטי ומותגים פרטיים. במידה והמיתון יימשך, הרי שלהערכת גרשון תירשם במהלך שנת 2003 עליית מחירים בענף על מנת שהרשתות יצליחו לפחות לשמור על רמת הרווחיות הנוכחית שלהן.

המגמה של פתיחת סניפי דיסקאונט צפויה להימשך גם ברבעון הרביעי של השנה, הן בשל העמקת המיתון במשק והירידה בצריכת המזון לנפש ובעיקר על רקע חיזוק מעמדן של חנויות הדיסקאונט הפרטיות, כדוגמת רשת "חביב", רשת "חצי חינם" ורשת "טיב טעם". מגמה זו תמשיך לשחוק את הרווחיות הגולמית והתפעולית של הרשתות הגדולות לעומת התקופה המקבילה בשנת 2001. בה בעת, גרשון סבורה כי שחיקה זו בשיעורי הרווחיות תקוזז באופן חלקי בשל העלייה שתירשם במשקל המותגים הפרטיים, הגידול הצפוי בהיקף ההפצה העצמית ומדדים נמוכים שצפויים להירשם ברבעון הרביעי, מדדים שייצרו קיטון טכני בעלויות המכר.

גרשון מוסיפה כי המצב הבטחוני, אשר פגע במכירות בקניונים והביא לגידול משמעותי בהוצאות הביטחון, לצד העלייה בשיעור של 0.5% בעמלת הסליקה של כרטיסי האשראי - עלייה אשר גורעת כ-0.3% משיעור הרווח התפעולי בשל כך שהרכישות באמצעות כרטיסי אשראי מהוות בין 60% ל-65% מסך המכירות - ימשיכו להעיב על הרווחיות התפעולית ברבעון הנוכחי, בהשוואה לרבעון הרביעי של 2001.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully