וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה שנייה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד הבנק לפיתוח התעשייה והנהלתו וכנגד בנק ישראל

אמיר טייג

8.12.2002 / 12:15

התובע דורש לפצותו בגין נזקים כספיים שנגרמו לו עקב סגירת הבנק; סכום התביעה עדיין לא נקבע מאחר שנטען כי אינו ניתן להערכה לעת עתה; מהבנק נמסר כי יתייחס לתביעה רק בבית משפט



תביעה נוספת הוגשה ביום חמישי האחרון נגד הבנק לפיתוח התעשייה , כמו כן הוגשה בקשה להכיר בתביעה זו כייצוגית. את התביעה הגיש ירון מאיר ובמסגרתה נתבעת הנהלת הבנק יחד עם שישה גורמים נוספים, ביניהם בנק ישראל ומשרדי ממשלה. התובע מבקש לפצות אותו ונפגעים נוספים בגין נזקים כספיים שנגרמו להם בגין סגירתו של הבנק, המתמודד עם קשיים קיומיים בחודשים האחרונים. בתביעתו, מאיר לא מציין את סכום התביעה מאחר שטוען כי אינו ניתן להערכה בעת הגשת התביעה.



גורמים בבנק לפיתוח התעשייה מוסרים כי אין זו התביעה הראשונה המוגשת נגד הבנק בנושא זה. הגורמים מסרבים להתייחס נקודתית לתביעה זו ומוסרים כי כל תביעה ייצוגית שמוגשת נגד הבנק ומנהליו תידון בבית משפט, ורק שם יגיש הבנק את טענותיו.



בסוף אוקטובר הודיע הבנק לפיתוח התעשייה כי הוגשה תביעה משפטית, ראשונה, נגד הבנק, מדינת ישראל (כבעלת השליטה) ו-17 נושאי משרה בעבר ובהווה של הבנק. כמו כן הוגשה בקשה להכירה כתביעה ייצוגית. את התביעה הגיש בעל מניות של הבנק, אריה פיין, בשם כל מי שרכש מניות של הבנק בין 1 בדצמבר 2001 ל-22 באוגוסט 2002. העילה לתביעה - הפרת חובת הדיווח ע"פ חוק ני"ע.



בתביעתו של פיין נטען כי במהלך התקופה האמורה אירעו כמה אירועים או עניינים חריגים שהצביעו על מצבו החמור של הבנק. נטען כי אירועים אלו חייבו מסירת דו"ח מיידי, דיווח אשר בפועל לא נמסר. הנזק המוערך שנתבע במסגרת התביעה נאמד ב-20 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully