וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש טלקום שוב עומדת בפני ארגון מחדש: במקום להתפרק לחטיבות נפרדות תאחד פעילויות

דפנה מאור

8.12.2002 / 12:55

המהלך הופך על פיו את החלטתו של המנכ"ל הקודם לפצל חטיבות; BT הקטינה חובותיה בחצי בשנה האחרונה



בריטיש טלקום צפויה להכריז על מהלך שיהפוך על פיה תוכנית פירוק מרחיקת לכת שהוכרזה בחברה לפני שנתיים. במאמץ לקצץ עלויות ולשפר את מצבה העסקי והכספי, תאחד החברה פעילויות ותיפטר מעסקים הצוברים הפסדים. לפני שנתיים הכריזה בריטיש טלקום על תוכנית לפיצול והפרדה של החטיבות השונות שלה.



בן ורוואיין, מנכ"ל בריטיש טלקום הנוכחי, מתכנן להפוך את בריטיש טלקום ליישות המנוהלת באמצעות תרבות תאגידית אחידה. עיקר המאמץ יופנה לניפוי העסקים הפחות מצליחים של BT. בין התחומים הצפויים לסבול מחרב הקיצוצים נמצאת חטיבת האינטרנט BT Openworld, וחטיבת שירותי הפס הרחב לעסקים, BT Ignite. שתי החטיבות רשמו הפסדים של 750 מיליון דולר בשנה האחרונה, ואף מתחרות ישירות או בעקיפין מול חטיבות אחרות של BT.



מנכ"לה הקודם של בריטיש טלקום, פיטר בונפילד, הציג בנובמבר 2000 תוכנית מרחיקת לכת לפירוק החברה. BT פיצלה את חטיבת הסלולר BT Cellnet בשנה שעברה, והפכה אותה לחברה עצמאית בשם mmO2; תוכניות נוספות היו להפריד את חטיבת הרשתות, האחראית לקווים הקבועים אותם מחזיקה החברה בבריטניה, ולהפוך אותה לחברה נפרדת בשם NetCo; חטיבת איגנייט היתה מיועדת לספין אוף בדומה לחטיבת הסלולר, אולם המהלך לא התבצע; תוכניות להנפיק את חטיבת דפי זהב, Yell, הוחלפו במכירתה של החטיבה לידי משקיעים פרטיים, אשר בעצמם משכו תוכנית להנפקה של Yell בשל תנאי השוק הקשים.



במהלך השנתיים האחרונות מכרה BT די נכסים כדי לצמצם ביותר מחצי את חובותיה. מ-42 מיליארד דולר צומצמו החובות ל-20 מיליארד דולר. אולם בחזית ההכנסות סבלה החברה מהאטה ודיווחה ברבעון השלישי על צמיחה מאכזבת במכירות. מנכ"ל החברה הודה כי יעד צמיחה של 6%-8% בשלוש השנים הבאות איננו ריאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully