וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נזקי הפיגועים בניו יורק: 7 רבעונים רצופים של ירידה בתמ"ג; שיעור האבטלה השני בגודלו בארה"ב

רן דוידוב

8.12.2002 / 13:02

רק בסן חוזה נרשמה אבטלה גבוהה יותר; הדשדוש צפוי להמשך עד שתעשיית המניות, האחראית ל-5% מן המשרות ול-20% מן ההכנסה האישית בעיר, תחל לגייס שוב עובדים



כלכלת העיר ניו יורק התאוששה אמנם מעט בחודש נובמבר לאחר חצי שנה של התכווצות, אך היא עדיין רחוקה ממצבה באוגוסט 2001, קודם למתקפת הטרור של ה-11 בספטמבר.



ממדד מנהלי הרכש של ניו יורק עולה כי מדד התנאים העסקיים עלה בנובמבר ל-254.7 מ-251.6 באוקטובר. עם זאת, המדד נותר הרבה מתחת לרמה שנרשמה באוגוסט של השנה שעברה - 269.8.



שיפור האווירה בשוקי המניות הצליח לקזז את השפעת הפיטורים המתמשכים בתעשיית השירותים הפיננסיים, אך עם זאת רוב המנהלים שהשתתפו בסקר צפו שכלכלת העיר תדשדש במקום בשנה הבאה.



מדד מודעות הדרושים צנח ברבעון השלישי ב-9% לשפל של 50 שנה, והוא מפגר ב-26.5% בהשוואה לשנה שעברה. בקרב האזורים המטרופולינים בארה"ב נרשם בניו יורק שיעור האבטלה השני בגובהו במדינה ? 7.2%. הנתון היה שני רק לסן חוזה קליפורניה, בירת עמק הסיליקון, בה ניצב שיעור האבטלה על 7.9%.



משרד החשב העירוני מעריך שהתמ"ג של ניו יורק ירד ברבעון השלישי ב-0.1% בפעם השביעית ברציפות, וזאת בשעה שהתמ"ג הלאומי בארה"ב עלה ב-4%. למרות הגידול במספר המועסקים בעיר מתחילת השנה, נוספו המשרות בתעשיות דוגמת תעשיית הבריאות, בה עומדת המשכורת השנתית הממוצעת על 43,500 דולר בלבד. בהשוואה, השכר השנתי הממוצע בקרב בנקאי ההשקעות והאנליסטים בוול סטריט עומד על 255 אלף דולר.



לדוגמה, ההוצאה על מוצרי מותרות כיהלומים, פרוות ובגדי מעצבים צפויה לרדת בכ-10%-12% מלפני שנתיים, הרבה בגלל פיטורי הענק בוול סטריט. הדשדוש הכלכלי צפוי להימשך עד שתעשיית המניות, האחראית לכ-5% מן המשרות בעיר ול-20% מן ההכנסה האישית, תחל לגייס שוב עובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully