וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביש טכנולוגיות תובעת מבכיר לשעבר 2 מיליון שקל בגין הפרת סודיות

עינב בן יהודה

8.12.2002 / 12:56

החברה טוענת כי ד"ר מיכאל זוסמן פנה ללקוחותיה עוד כשהועסק על ידה, ושידל אותם לעבור לעבוד עם החברה בה הוא מועסק כיום



חברת גביש טכנולוגיות תובעת את ד"ר מיכאל זוסמן, בכיר לשעבר בחברה, ואת אלכס ישראלי, בעל חברת ישרא-ביט, בסכום של 2 מיליון שקל. לפני כחצי שנה תבע זוסמן מהחברה 1.12 מיליון שקל בעקבות פיטוריו. זוסמן טען כי פוטר מעבודתו תוך שלילת זכויותיו לפיצויי פיטורים ולאופציות ומניות בחברה, אשר הובטחו לו בהזדמנויות שונות על ידי יו"ר החברה ובעליה, לאון שרגוביץ.



לאחרונה הגישה החברה כתב הגנה ותביעה כנגד זוסמן. בתביעה, שהוגשה בבית הדין לעבודה בבאר שבע על ידי עו"ד שי תקן ממשרד עו"ד תמר גולן, נטען כי במעשיו ובהתקשרותו עם ישרא-ביט, בה עובד כיום זוסמן, הפר הנתבע את חובת הנאמנות ותום הלב שלו כלפי גביש.



גביש עוסקת בייצור ובעיבוד גבישי ספיר למטרות תעשיות ייצור וגידול מלאכותי, בשוק בו ישנו מספר מצומצם של חברות - בישראל פועל יצרן נוסף אחד של גבישי ספיר. בתביעה נטען כי הצוות שהוביל את החברה בשנותיה הראשונות היה מורכב מהמדען הראשי של החברה, מי ששימש כמנכ"לה עד שנת 2000, והנתבע, ששימש כמנהל שיווק ותפעול.



עוד טוענת החברה כי לזוסמן היתה השפעה מכרעת על פעילותה באותן שנים, וכי הוא ניהל את פעילות הייצור וגידול הספיר בגביש, הפך לקובע מדיניות ואסטרטגיה בחברה, והוא שהחליט וקבע לאילו שווקים לפנות ואיזה ציוד ומכונות לרכוש.



הנתבע הוצג על ידי המדען הראשי של החברה בפני גורמים שונים בחו"ל בתחום הספיר, ולטענת התובעת קנה שליטה ואחיזה כמעט מוחלטת בקשרים הללו.



בהמשך דרכה של החברה החליט בעל המניות העיקרי בחברה, לאון שרגוביץ, להזרים סכום כסף נוסף, ובמסגרת הזרמת הון זו הוסכם כי נכדו, יוסי שרגוביץ, ישמש כנציגו בהנהלת החברה. מספר חודשים אחר כך הפך שרגוביץ למנכ"ל החברה, והחל ביישום תהליכי רה ארגון. במסגרת התהליכים הללו, כך עולה מהתביעה, דרשה ההנהלה מהנתבע להתמקד רק בתחומי השיווק והמכירות.



התובעת טוענת כי השינויים לא היו לרוחו של הנתבע, והחל מאמצע 2001 החלה עבודתו מתאפיינת בחוסר מוטיווציה, חוסר נכונות להשלים עם מדיניות החברה והנהלתה וזלזול בחובותיו. בספטמבר 2001 הודיע הנתבע על התפטרותו מהחברה.



בתביעה נטען כי מיד לאחר התפטרותו החל הנתבע לעבוד בחברה בשם ישרא-ביט בראשה עומד אלכס ישראלי, העוסקת ברכישת ספיר גולמי, בעיקר במדינות חבר העמים, ובמכירתו בכל העולם.



התובעת טוענת כי לאחר עזיבתו של זוסמן את החברה החלו לקוחות קבועים שלה, כאלו שהיו בקשר ישיר עם הנתבע, לצמצם את היקף הזמנותיהם. החברה טוענת כי זוסמן פנה ללקוחותיה, תוך עשיית שימוש בידע הייחודי של גביש והיכרותו עימו, על מנת לשדלם לעבור לעבוד עם החברה בה הועסק וחברה נוספת. מהחברה נטען, בנוסף, כי פניות אלו נעשו עוד בזמן עבודתו בחברה.



התובעת טוענת כי במעשיו ובהתקשרותו עם ישרא-ביט הפר הנתבע את חובת הנאמנות ותום הלב שלו כלפי גביש. התקשרותה של ישרא-ביט עם הנתבע, נטען, מהווה הפרת הסכם העבודה של זוסמן עם התובע, בו התחייב לשמירת סודותיה העסקיים של החברה.



החברה מעריכה את הנזקים שנגרמו לה כתוצאה מפעולותיו של זוסמן בכ-9 מיליון שקל, אך לצורכי אגרה העמידה את סכום התביעה על 2 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully