וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטות המדינה הגישה כתבי אישום כנגד 6 אנשים שהוציאו במרמה כ-9 מיליון שקל מבנק הפועלים

אלי דניאל

8.12.2002 / 13:29

מעשי המרמה המיוחסים לנאשמים בוצעו במארס-אוקטובר 1997; בין הנאשמים - שלמה אגאי, שכיהן אז כמנהל סניף קריית מנחם של הבנק; בין האישומים - מרמה והפרת אמונים בתאגיד



פרקליטות המדינה הגישה בראשית השבוע שעבר לבית המשפט המחוזי בירושלים שני כתבי אישום בהם מואשמים שלמה אגאי - מי שהיה מנהל סניף קריית מנחם של בנק הפועלים בירושלים, וחמישה אנשים נוספים, בביצוע מעשי מרמה בנסיבות מחמירות, מעשים אשר באמצעותם הוצאו מבנק הפועלים כ-9 מיליון שקל. הנאשמים הואשמו גם בביצוע עבירות של מרמה והפרת אמונים בתאגיד, וכנגד אגאי קיימים אישומים נוספים בגין עבירות של רישום כוזב במסמכי תאגיד.



במחלקה הכלכלית של פרקליטות המדינה מציינים כי הפרשה התרחשה במהלך החודשים מארס-אוקטובר 1997, בתקופה בה שימש אגאי כמנהל הסניף האמור. אגאי מואשם כי במהלך התקופה האמורה העניק אשראי מהבנק במרמה לחמשת הנאשמים הנוספים - מיכאל מזרחי, דוד אלמוג, אשר גבאי, מרדכי נחום וז'ק אדרי.



בכתב האישום טוענת הפרקליטות, באמצעות עו"ד אבי וסטרמן, כי אגאי פתח 46 חשבונות עו"ש תוך שהוא יוצר מצג מרמה כלפי הבנק לפיו החשבונות מיועדים לשימושם של 46 לקוחות שונים. זאת, כאשר בפועל שימשו החשבונות כאמצעי להזרמת כספים בהיקף של מיליוני שקלים לחמשת הנאשמים הנוספים, אשר כל אחד מהם ניהל מספר חשבונות מתוך אותם 46 חשבונות.



על פי כתבי האישום אותם הגישה הפרקליטות, בוצעו מעשיו של אגאי תוך חריגה מסמכותו במתן אשראי ובהיעדר קבלת ביטחונות ראויים או בהיעדר קבלת ביטחונות בכלל לאשראי שניתן. כן נטען בכתב האישום כי האשראי ניתן ללקוחות לגביהם היו קיימות התראות שונות בחשבונות הבנק, ולעתים, טוענת הפרקליטות, ניתן האשראי תוך רישום כוזב במסמכי הבנק, רישום אותו ביצע אגאי.



כמו כן, אגאי וגבאי הואשמו ע"י הפרקליטות בקבלה ובמתן שוחד. כך, על פי הנטען בכתבי האישום, נתן גבאי לאגאי שוחד בסך של 140 אלף שקל, בתמורה לביצוע מעשיו. בנוסף, הפרקליטות מייחסת לאגאי גם עבירה של גניבה בידי עובד, וזאת בגין נטילת 60 אלף שקל מכספי הבנק.



יצוין כי בנק הפועלים תבע זה מכבר את חברת הביטוח והוא פוצה על מרבית הנזק שנגרם לו, אם לא על כולו. כמו כן, הבנק הספיק להגיש תביעות אזרחיות כנגד חלק מהאנשים שהיו מעורבים בפרשה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully