וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לב לבייב: "הייתי חושב פעמיים אם היו מציעים לי היום להשקיע בכביש חוצה ישראל"

ליאור כגן

8.12.2002 / 13:45

יו"ר אפריקה ישראל: "יש כיום השקעות אטרקטיוויות בישראל - אנחנו מחפשים השקעות עם תשואות שנתיות של 8%-10%"



"אם היו מציעים לי להשקיע היום בכביש חוצה ישראל הייתי חושב פעמיים. עם הביורוקרטיה הקיימת, אתה משקיע בפרויקט ולא יודע מתי הוא ייגמר", כך אמר היום יו"ר אפריקה ישראל , לב לבייב, בוועידת ישראל לעסקים. "המשק הישראלי עובר תקופה קשה. החברות מונפו על ידי הבנקים עד המקסימום. למרבה המזל, הריבית המט"חית נמוכה".



"אני חושב שלכל פירמה חשוב להשקיע בחו"ל על מנת לפזר את הסיכון. מה יקרה אם ייפול פה טיל סקאד? חברה עם פעילות בחו"ל תיפגע פחות", כך אמר לבייב. לדבריו, כסף של יהודים לא מגיע לישראל בגלל הבעיות הפנימיות. "ביום שישי אמרתי לראש הממשלה כי יש להשקיע בחינוך יהודים בחו"ל על מנת שלא יאבדו את הזיקה לישראל". לדברי לבייב, "אפשר להשקיע היום בארץ. יש דברים אטרקטיוויים, ואנחנו מחפשים השקעות עם תשואות שנתיות של 8%-10%".



לדברי לבייב, אנשים הזניחו את תחום היזמות, שם הרווחים גדולים ועל כל דולר אפשר להרוויח שלושה דולרים. לבייב ציין כי מי שנזיל יכול למצוא היום השקעות מעניינות.



לדבריו, "למדנו לעבוד עם הבנקים בחו"ל וזה אחד הדברים החשובים. בארץ יש בנקים טובים אך יש מגבלות שונות שמפריעות. בארה"ב הבנקים מחזרים אחרינו והם מממנים לנו 80% מפרויקטים".



לבייב סיפר על עצמו, "הגעתי לישראל כילד בן 15, לא למדתי באוניברסיטה, הייתי לוטש במפעל יהלומים. לאט לאט התקדמתי בסולם הניהול עד שהקמתי מלטשה קטנה. אני חושב שזה מזל שהגעתי להכל בזכות עצמי, ושלא היה לי מספיק כסף, כי הייתי פושט את הרגל בתחילת דרכי. אח"כ הקמתי את אפריקה ישראל שמשקיעה בנדל"ן בישראל. כבר אז האמנתי שהחברה צריכה להיות חברה בינלאומית".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully