וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסת המועמדים לתפקיד מנכ"ל סלקום מתחדשת

איתן אבריאל

8.12.2002 / 14:16

המועמד הנוכחי - יצחק פטרבורג המנכ"ל הפורש של קופ"ח כללית; מועמדים טבעיים אחרים הם המשנה למנכ"ל אורן מוסט ומנהל הכספים איציק אידלמן

לאחר תקופה בת חצי שנה של שקט יחסי, שוב מתחדשת בורסת המועמדים לתפקיד מנכ"ל סלקום - חברת הטלפונים הסלולריים הגדולה בישראל. בין השמות המוזכרים היום במסדרונות החברה נשמע גם שם חדש: פרופ' יצחק פטרבורג, לשעבר מנכ"ל שירותי בריאות כללית - כך נודע ל-TheMarker. פטרבורג נהנה ממוניטין רב בעקבות השינויים שביצע בקופת החולים, ובסקר מנהלי שבוצע לאחרונה אף נבחר על ידי יו"ר טבע, אלי הורביץ, ל"איש השנה" בכלכלה הישראלית. בסלקום לא הגיבו לידיעה.

הבוקר הודיע במפתיע מנכ"ל סלקום, יעקב פרי, כי יעזוב את החברה עד סוף השנה. במהלך החודשים האחרונים ניהל פרי מו"מ עם הדירקטוריון על התנאים הכספיים להמשך פעילותו בחברה. מו"מ זה אמור היה להסתיים בסוף דצמבר, אך בימים האחרונים התברר כי המרחק בין הצדדים גדול מאוד - ופרי החליט להודיע על הפרישה.

בשבוע שעבר אף נסעו פרי ויו"ר סלקום, שלמה פיוטרקובסקי, לפרנקפורט שבגרמניה על מנת להיפגש עם נציגי בל סאות בעניין תנאי ההעסקה של פרי, מאחר ואנשי חברת הטלקום האמריקאית חששו להגיע לישראל בגלל המצב הבטחוני - אך המרחק בין הצדדים נשאר גדול. בכירים המקורבים להנהלת סלקום העריכו כי הפעם פרישתו של פרי סופית.

2002 היתה שנה של תהפוכות גדולות עבור סלקום בכל הקשור לזהות מנכ"ל החברה. בתחילת השנה הודיע פרי על התפטרותו - גם אז רק בשל תנאי ההעסקה - ונפתח מרוץ למציאת מחליף מתאים. בין האנשים שרואיינו על ידי הדירקטוריון נמנו אז רם בלינקוב מחברת הכבלים, עמי סגיס, מנכ"ל שופרסל, נשיא דסק"ש לשעבר יורם טורבוביץ', וכן שניים מעובדיה הבכירים של סלקום - המשנה למכ"ל אורן מוסט ומנהל הכספים איציק אידלמן.

אולם שעות לפני סיום תפקידו, ולאחר שכבר התקיימו חלק מאירועי הפרידה, הודיע לפתע פרי כי נענה לבקשת הדירקטוריון להישאר תקופה נוספת בחברה. פרי המשיך לכהן בתפקיד מנכ"ל סלקום, ואף ביצע מספר מהלכים ארגוניים גדולים, ביניהם פיטורי מאות עובדים וחלוקת החברה למבנה חטיבתי חדש. בסלקום נראה היה בחודשים האחרונים כי פרי ימשיך להוביל את החברה בשנים הקרובות, ומעמדו אף התחזק על רקע המשבר שפרץ בין משפחת ספרא לבין נציגם בסלקום, פיוטרקובסקי, ואולם חוסר ההסכמה על חבילת השכר הביא בסופו של דבר להתפטרותו של פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully