וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתיים וחצי: הסתיים שיתוף הפעולה בין בנק ההשקעות ברינגס לחברת הייעוץ הישראלית פורסייט

אמיר טייג

8.12.2002 / 14:51

כך נודע ל-TheMarker; נציגות ברינגס בישראל צומצמה לאנליסט אחד; פעילות השווקים המתעוררים של בנק ברינגס העולמי בישראל לא צפויה להיפגע



לאחר שנתיים וחצי ללא תוצאות משמעותיות בא אל קצו שיתוף הפעולה בין חברת הייעוץ והמחקר פורסייט לבין בנק ההשקעות אי.אנ.ג'י ברינגס ההולנדי, כך נודע ל-TheMarker. נציגות ברינגס בישראל צומצמה לאנליסט אחד המסקר מספר חברות מקומיות, בעיקר עבור פעילות השווקים המתעוררים של בנק ברינגס העולמי. להערכת גורמים המקורבים לברינגס ישראל, החברה ההולנדית אינה מתכוונת לסגור לגמרי את פעילותה בישראל. "ברינגס רואה עצמו בנק מוביל בתחום השווקים המתעוררים ואינו יכול להרשות לעצמו לחסל את פעילותו בשוק יעד חשוב כמו ישראל", אמר המקור.



שיתוף הפעולה בין שני הגופים החל לאחר ששוק ההנפקות וגיוס הכספים הגיעה לשיאו שנה לפני כן. מטרת הצדדים היתה להציג את החברות הטכנולוגיה הישראליות בפני השוק האירופי, אשר נהנה פחות מגל ההנפקות בשוק האמריקאי. מרבית הגופים האירופיים לא הספיקו ליהנות מגל ההנפקות של חברות ישראליות. רק מעט חברות, בעיקר מהשורה השנייה, הנפיקו באירופה. סיום שיתוף הפעולה אינו מפתיע נוכח הקפאון בתחום הבנקאות להשקעות המאפיין את השוק המקומי בשנתיים האחרונות.



במקור, שיתוף הפעולה היה אמור להתמקד בחברות בשלות מבחינה טכנולוגית ועסקית שלא הספיקו לנצל את חלון ההזדמנויות שנוצר בשנת 2002, וחברות ישראליות שהגיעו למצוקת מזומנים בעודן בשלבי פיתוח מתקדמים של מוצרים מבטיחים.



משרדיה הראשיים של ING Group ממוקמים בהולנד והיא מעסיקה למעלה מ-82 אלף עובדים ביותר מ-60 מדינות. הכנסות הקבוצה בשלושת הרבעונים הראשונים של 2002 הסתכמו ביותר מ-58 מיליארד דולר ורווח של כ-3.6 מיליארד יורו. קבוצת ING רכשה בשלהי שנות ה-90 את הבנק האנגלי בארינג שנקלע לקשיים, והוא משמש כזרוע ההשקעות של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully