וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תל אביב: השחרים הארוכים יורדים בכ-0.7% בממוצע; המעו"ף מאבד 1.5%; כור יורדת ב-4.7%

אילן מוסנאים

8.12.2002 / 15:10

מחזור המסחר נמוך - 80 מ' ש'; ירידות חדות במניות אי.די.בי; דיסקונט והבינלאומי יורדות ב-1.9%; אומניטק מזנקת ב-33%; אגיס עולה ב-2%;



הבורסה של תל אביב רושמת ירידות שערים של כ-1.5% במדדים המובילים. הירידות נרשמות על רקע הפיחות בשיעור של כ-1% בשער השקל מול הדולר ביום שישי, ולמרות העליות שנעלו את שבוע המסחר בוול סטריט. הנאסד"ק סיים את המסחר בעלייה של 0.8% והדאו ג'ונס עלה בשיעור של כ-0.3%.



מדד המעו"ף רושם כעת ירידה של 1.5% לרמה של 363 נקודות ומדד תל אביב 100 יורד ב-1.4% לרמה של 356.5 נקודות. התל-טק נסחר בירידה של 2%. מחזור המסחר נמוך ומסתכם בכ-80 מיליון שקל.



פעילים בשוק ההון מציינים כי גם הפיגוע הבוקר באזור מוצב יקינטון מעיב על המסחר. כוח צה"ל עלה הבוקר על מטען סמוך למוצב יקינטון שבצפון. שני חיילים נפצעו, אחד מהם קשה.



השחרים נסחרים כעת במגמה מעורבת תוך ירידות ממוצעות של כ-0.7% בטווחים הארוכים. הירידות בטווחים הארוכים נרשמות על רקע התחזקות הדולר ביום שישי והבוקר במסגרת המסחר באופציות השקל-דולר לרמה של כ-4.7 שקלים. את מגמה זו ממתן המשך הריצה של הציבור למק"מים, שהתשואה עליהם יורדת עד לרמה של 7.98% במק"מ לשנה.



מניית טבע מרכזת את המחזור הגבוה בבורסה - 10 מיליון שקל, ויורדת ב-0.8%. החברה הפתיעה בסוף השבוע את המשקיעים והקדימה את ביצוע הספליט במנייתה (שהיה אמור להתבצע ביום שלישי הקרוב), ליום שישי.



המנהל הפיננסי של טבע, דן זיסקינד, הפריך את השמועות שנפוצו ביום חמישי בנאסד"ק (ואשר הפילו את המניה בכ-2% באותו יום), לפיהן 3 חולים שטופלו בתרופה של טבע, המיועדת לטיפול בפרקינסון, נפטרו. זיסקינד מסר כי המאמר שעורר את השמועות ביום חמישי עסק בחולים שהשתמשו בתרופה של חברת אלי לילי, וכי התרופה של טבע הושקה רק באחרונה ולא הגיעה עדיין לשווקים.



מניית דיסקונט יורדת ב-1.9% ומניית הבינלאומי 5 יורדת אף היא ב-1.9%. נראה שהשוק מקבל באופן שלילי את הידיעה הבוקר בעיתון "מעריב" לפיה החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, מגבש תוכנית חדשה למיזוג שני הבנקים באמצעות החלפת מניות בין הממשלה (בדיסקונט) למשפחת ספרא (בבינלאומי). "מעריב" מדווח כי תוכנית החלפת המניות עלתה על רקע היעדר קונים לבנק דיסקונט, וכי הכוונה היא לצרף בעתיד למיזוג גם את בנק המזרחי ואת בנק אגוד , כדי ליצור גוש בנקאי שלישי, שיתחרה בשני הבנקים הגדולים. התוכנית מותנית באישורו של נגיד בנק ישראל, דוד קליין.



מניית אגיס עולה ב-2% במחזור של 5.7 מיליון שקל. החברה הודיעה היום כי קיבלה אישור FDA לשיווק מיידי של תרופה טופיקלית לטיפול בזיהומי עור. התרופה אמורה להתחרות בתרופה עם מחזור מכירות שנתי של כ-70 מיליון דולר, ובאגיס ממתינים לאישור ה-FDA לשיווק התרופה כתחליף גנרי לתרופה המקורית.



קבוצת אי.די.בי נסחרת כעת במגמה שלילית כאשר אי.די.בי אחזקות רושמת ירידה של 2.9% ואי.דיבי פיתוח יורדת ב-2.4%. מניית כלל תעשיות רושמת כעת ירידה של 2.5% ודסק"ש נסחרת בירידה של 2.3%.



מניית כור מאבדת 4.7% ומבני תעשיה יורדת ב-2%. שתי המניות מתממשות היום לאחר שבשבועות האחרונים רשמו עליות חדות כחלק מהמאבק בבורסה לקראת קביעת מדד המעו"ף ב-15 לדצמבר.



מניית שופרסל יורדת ב-1.5%. המניה זכתה הבוקר להמלצה שלילית מבנק הפועלים. האנליסטית רחלי גרשון מותירה למניה המלצת "החזק" ומפחיתה לה את מחיר היעד מ-13.5 ל-11 שקל - מחיר הגבוה בכ-11% ממחירה של המניה בבורסה.



בבנק הפועלים מעריכים כי המצב הכלכלי הקשה, שפגע בכוח הקנייה של הצרכן, לצד המצב הביטחוני הרעוע, ימשיכו להעיב בתקופה הקרובה על התוצאות הכספיות של רשתות השיווק. בסיכום שנת 2002 צפויה שופרסל להציג יציבות בהכנסות ברמה של כ-6.9 מיליארד שקל, וירידה של כ-37% ברווח השנתי לכ-129 מיליון שקל. הרווח החזוי לרבעון הרביעי הוא 24 מיליון שקל - 56% פחות מהרווח ברבעון המקביל.



מניית אומניטק מזנקת בכ-33% במחזור נמוך של כ-6,500 שקל. זאת, לאחר שהחברה האם תים העלתה בכ-42% את המחיר בהצעת הרכש למחיקת מניות אומניטק מהמסחר בתל אביב. מחיר היעד החדש הוא 3.4 שקלים, והמועד לקבלת ההצעה נדחה בארבעה ימים ל-12 בדצמבר 2002.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully