וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאב אבלס: יש להפחית את גיוסי הממשלה בשוק ההון - אף פירמה לא יכולה להתחרות בה

ליאור כגן

8.12.2002 / 15:33

יו"ר בנק אגוד: "הידיעות על הפחתת הדירוג גרמה לבנקים קושי לגייס מקורות מט"ח בחו"ל"; "לא ניתן להגדיר את המצב הנוכחי כמצוקת אשראי"



"הרפורמה בשוק ההון נעצרה ויש לחדשה. יש לדחוף את קרנות הפנסיה לשוק ההון. יש להקטין את גיוסי הממשלה בשוק ההון. אף פירמה לא יכולה להתחרות בממשלה", כך אמר זאב אבלס, יו"ר בנק איגוד בועידת ישראל לעסקים של גלובס.



לדבריו, הידיעות על הפחתת הדירוג גרמו לבנקים קושי לגייס מקורות מט"ח בחו"ל. "הקיטון ברווחי הבנקים וההפסדים אצל חלק מהם גרמו לכך שההון ירד, וחלק מהבנקים נקטו במדיניות של צמצום האשראי על מנת לשמור על כרית ספיגה למקרה שההון יירד כתוצאה מאירוע חיצוני", אמר אבלס.



לדבריו, גם התוצאות הדלות של הסקטור העסקי שמנעו מחברות לחלק דיבידנד, גרמו לחלק מהלווים שבעסקות ממונפות להתקשות עם החזר האשראי לבנקים. "ההפרשות הגבוהות לחומ"ס הביאו לסלקטיוויות במתן האשראי. הגירעון של הממשלה גרמה עליית התשואות בשוק ההון ולהסטת מקורות לכיוון האג"ח הממשלתי".



אבלס אמר כי הבנקים ניצבו בפני בעיות בעיקר בנושא הלימות ההון ומדיניות האשראי. "אני לא בטוח שהפירמות נהגו בסלקטיוויות בבקשתם לאשראי מהבנקים". לדבריו, לא ניתן להגדיר את המצב הנוכחי כמצוקת אשראי. "פירמה שלא מסוגלת לקבל אשראי מרגישה מצוקה, אך לא בטוח שזו מצוקה בקריטריונים אובייקטיווים. ייתכן שלא היתה הקצאה נכונה של אשראי והבנקים עושים הקצאה נכונה לפי תנאי המשק בימים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully