וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בקמפיין ראשון המתייחס לאינטרנט המהיר של חברות הכבלים

איילה צורף

8.12.2002 / 15:29

סיסמת הקמפיין: "כשכולם מתקלחים יחד - המים נגמרים בבניין כולו"; בכירים בחברות הכבלים: "לא מדובר בקמפיין מתוכנן. בזק נלחצת מההצלחה שלנו באינטרנט המהיר"

ביום שישי האחרון יצאה בזק בקמפיין ראשון בו היא מתייחסת מפורשות לאינטרנט המהיר של חברות הכבלים. הקמפיין של בזק, באמצעות יהושע TBWA, מנסה להעביר את המסר שהאינטרנט המהיר של חברות הכבלים משותף למספר גדול של שכנים, ולכן, מהירות הגלישה תלויה במספר השכנים שגולשים בה בעת על אותו הקו. הקמפיין, בהיקף המוערך בחצי מיליון דולר, מתאר מצב בו בעת שכל השכנים מתקלחים במקביל נפסק זרם המים בבניין כולו.

בחברות הכבלים מביעים שביעות רצון מהקמפיין החדש של בזק: "זה מעיד על לחץ גדול אליו נכנסה בזק. ככל הידוע לנו, היא לא תיכננה לנהל קמפיין מפורש נגדנו, ורק ההצלחה שלנו בתחום האינטרנט המהיר גרמה לה לבצע מהלך כזה".

בבזק לא נהוג להתייחס מפורשות לחברה שמחזיקה בנתח שוק קטן יותר משלה. זוהי אחת הפעמים הבודדות באסטרטגיה של בזק בה היא מתייחסת מפורשות לשחקן הפחות חזק בשוק.

בבזק מסרו בתגובה כי "מדובר בקמפיין מתוכנן, שמטרתו להסביר את ההבדל ביננו ובין האינטרנט המהיר של חברות הכבלים. הם לא מספרים שיש שיתוף ברוחב הפס, והקמפיין בא להדגיש זאת".

בחברות הכבלים לא מתכננים לשבת בחיבוק ידיים בכל הקשור לתחום האינטרנט המהיר. לפני כחודשיים יצאו שלוש החברות בקמפיין היוצא נגד האינטרנט בחיבור במודם (Dial Up), באמצעות טמיר-כהן JWT. (קמפיין טרזן). כעת הן מתכנסות בכדי להחליט מה תהיה התגובה לקמפיין בזק בתחום הפרסומי.

לחברות הכבלים יש כיום קרוב ל-50 אלף מנויים לשירות האינטנט המהיר, וברבעון השלישי לבדו הן גייסו ביחד יותר מ-30 אלף מנויים - מספר דומה לזה שגייסה בזק ברבעון השלישי.

קצב הצמיחה החודשי במספר מנויי האינטרנט המהיר בארץ נאמד בכ-20 אלף. נתון זה עולה מדיווחי חברות השיחות הבינלאומיות, ספקיות האינטרנט, חברות הכבלים ובזק. גידול מספר המנויים בשוק האינטרנט המהיר גבוה פי שניים מכל התחזיות המוקדמות, והשוק צמח השנה - בבזק ובכבלים יחדיו - בכ-150 אלף מנויים חדשים עד כה.

כפי שדווח לאחרונה ב-TheMarker, ההשקעה של בזק בתשתית רשת ה-ADSL נאמדת בכ-160 מיליון דולר על פני 5 שנים וההשקעה במוקד התמיכה, בשיווק ובשכר העבודה נאמדת בכמה עשרות מיליוני דולרים נוספים. היקף ההשקעה הכולל של בזק באינטרנט המהיר נאמד ביותר מ-200 מיליון דולר על פני 5 שנים - או כ-40 מיליון דולר לשנה.

בזק עדיין מפסידה כסף על רשת ה-ADSL שלה, אותה השיקה במחצית הראשונה של 2001 והחלה לספק מספר חבילות חיבור ראשונות רק באוגוסט 2001. ב-2001 חיברה בזק כ-40 אלף מנויים לשירות האינטרנט המהיר שלה - WOW.

הקפיצה הגדולה במספר המנויים של השירות חלה השנה, כשחברות הכבלים החלו להיכנס לשוק האיטרנט המהיר, החל מחודש אפריל. למעשה, בזק צמחה עד כה ביותר מ-90 אלף מנויי ADSL השנה, ואלה מתקרבים כבר ל-140 אלף מנויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully