וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציגי קרן המטבע ימליצו בדו"ח המסכם להתחיל בהפחתת ריבית מדורגת

ליאור כגן

8.12.2002 / 16:38

קרן המטבע תגיש הדו"ח המסכם ביום שלישי; מקורות באוצר ובסקטור העסקי: "קליין שוב מגיב באיחור כשהוא לא מפחית את הריבית בצורה מתונה"

נציגי קרן המטבע הבינלאומית ששוהים בישראל מזה כשבועיים ימליצו ככל הנראה בדו"ח המסכם להתחיל בהפחתת ריבית מתונה במשק, כך נודע ל-TheMarker. נציגי קרן המטבע נפגשו עד כה עם נציגי הבנקים, הנהלת בנק ישראל, בכירי משרד האוצר וגורמים נוספים במשק. את הדו"ח המסכם יגישו חברי הקרן ביום שלישי.

משיחות של חברי הקרן עולה כי הם סבורים שהאפשרות להרחבה פיסקלית לא קיימת, זאת לנוכח הגירעון הממשלתי הגבוה. כמו כן, אין אפשרות להעלות את נטל המס, שכן הוא נמצא ברמות גבוהות מאוד יחסית לנהוג בעולם.

מקורות באוצר ובסקטור העסקי מביעים ביקורת על מדיניות הריבית של קליין. לדבריהם, קליין שוב מגיב באיחור כאשר הוא לא מפחית את הריבית בצורה מתונה. לדבריהם, ניתן היה להפחית את הריבית בכמה עשיריות האחוז כבר בחודש הקודם, זאת על מנת לעודד מעט את הפעילות במשק.

לדברי המקורות, כמו שקליין העלה את הריבית באיחור בתחילת השנה, גם עתה, למרות שהתשואות במק"מים נעות סביב 8%, הוא עדיין שומר על ריבית נומינלית של 9.1%, שמשמעותה ריבית ריאלית גבוהה מאוד שמקשה על פעילות הסקטור העסקי. יצוין כי חלק מהירידה בתשואות המק"מים מיוחס לעובדה כי רווחי ההון בהם יהיו פטורים בשנה הבאה.

בהודעות האחרונות על התוכנית המוניטרית הדגיש קליין כי רמת הריבית נותרת גבוהה בשל האיומים שעדיין קיימים במשק. קליין ציין כי הסיכון של ישראל בארה"ב עלה מתחילת השנה, וכי התשואות באג"ח משקפות רמת סיכון גבוהה שהציבור מייחס לשווקים המקומיים. קליין ציין כי הסיכון נובע בין היתר ממדיניות פיסקלית לא אחראית של הממשלה ואמר כי תקציב המדינה לשנת 2003 עדיין לא עבר בקריאה שנייה ושלישית בכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully