וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט לביהמ"ש: צו הקפאת ההליכים שהוצא לבקשת המשביר לצרכן פוגע בשעבודים לטובת הבנק

אסף ברגרפרוינד

8.12.2002 / 16:48

לטענת הבנק, המשביר שיעבד לטובתו הזכויות מקניות באמצעות תווי קנייה בשווי של 19 מיליון שקל, שנועדו להבטיח את חוב המשביר לבנק העומד על כ-29 מיליון שקל



בנק דיסקונט הגיש היום בקשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בה הוא טוען כי צו הקפאת ההליכים שהוצא לבקשת המשביר לצרכן פוגע בשעבודים שיש לבנק.



לטענת הבנק, המשביר שיעבד לטובתו את כל הזכויות שיש לו מקניות שמתבצעות על ידי גופים שונים באמצעות תווי קנייה. המדובר בשעבודים בשווי של 19 מיליון שקל שנועדו להבטיח את חוב המשביר לבנק העומד על כ-29 מיליון שקל.



מהבקשה של דיסקונט עולה כי צו הקפאת ההליכים שנתן נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, אורי גורן, לבקשת המשביר, הורה בין היתר שכל הכספים שיגיעו למשביר לאחר מתן הצו יופקדו בחשבונות נאמנות מיוחדים שישמשו למימון הפעילות השוטפת של המשביר בתקופת הקפאת ההליכים.



כתוצאה מכך, טוען הבנק, גם הסכומים שמשלמים אותם גופים עבור תווי השי ותווים המשועבדים לבנק, מופקדים בחשבון הנאמנות, ובעקבות כך קטנים היקפי הסכומים המשועבדים להבטחת חובות המשביר לבנק.



בנק דיסקונט מדגיש כי המשביר לא קיבל את הסכמתו לבקשה להקפאת הליכים שהגיש, ואף לא יידע את הבנק על כך. הבנק מציין בבקשה כי אין הוא מתנגד להליך הקפאת ההליכים, וזאת בתנאי שתהיה הגנה הולמת לנכסים המשועבדים לטובת הבנק. דיסקונט מבקש לאפשר לו לממש את הנכסים המשועבדים לו, שכן לדבריו, הכספים הללו מועברים לחשבונות הנאמנות ומשמשים למימון הפעילות השוטפת של המשביר, תוך כדי פגיעה בשעבודים שקיבל להבטחת החוב של המשביר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully