וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקה משפחתית בקבוצת שיכון ובינוי: מפעלי פרג תעביר נכסי נדל"ן לסקום בתמורה לכ-2.5 מיליון דולר

אלי דניאל

8.12.2002 / 16:47

בין הנכסים שיימכרו: מפעל ומשרדים בעטרות, שפרג תשכור חזרה מסקום; לפרג צפוי רווח הון של 2 מ' ש'; שיכון ובינוי תעמיד לפרג הלוואת בעלים של עד 10 מ' ש'



חברת מפעלי פרג , הנמנית על קבוצת שיכון ובינוי אחזקות שבשליטת משפחת אריסון ועובדי החברה, הסובלת מגירעון של כ-19 מיליון שקל בהון החוזר (נכון לתום הרבעון השלישי), עשויה ליהנות בקרוב משיפור במבנה ההון שלה ומרווח הון של כ-2 מיליון שקל בעקבות ביצוען של מספר עסקות נדל"ן בהיקף של כ-2.5 מיליון דולר. עסקות אלה עתידות להתבצע עם חברת סקום , הנמנית אף היא על קבוצת שיכון ובינוי.



כך, בעקבות החלטת דירקטוריון החברה לבצע שורה של פעולות אשר נועדו להבריא את החברה כמו גם להביא לאיזון בתזרים המזומנים שלה ולמעבר לרווחיות, עתידה החברה למכור לסקום שלושה נכסי נדל"ן: אולם ומשרדים בשטח של כ-174 מ"ר המצויים בראשון לציון בתמורה ל-135 אלף דולר; מגרש בשטח של כ-7.8 דונם המצוי באזור התעשייה עטרות בירושלים בתמורה ל-300 אלף דולר; ומגרש בשטח של כ-18.6 דונם המצוי בעטרות ועליו מבנים וסככות בתמורה ל-2.1 מיליון דולר.



בחברה מציינים כי לגבי המגרש הגדול בעטרות, עליו נמצאים מפעל ומשרדי פרג, נחתם עם סקום הסכם שכירות לתקופה של שלוש שנים, ולפיו יושכר הנכס לחברה בתמורה לדמי שכירות שנתיים בהיקף של כ-159 אלף דולר.



פרג מציינת כי כתוצאה מביצוע עסקות הנדל"ן, היא תיהנה מחיסכון ומשיפור בתזרים המזומנים שלה בהיקף של 550 אלף שקל בשנה הראשונה שלאחר ביצוע העסקות, וכ-350 אלף שקל בכל אחת מהשנים בשנתיים שלאחר מכן. כמו כן, העסקה תניב לפרג רווח הון של 2 מיליון שקל הפטור ממס שבח ומס חברות, רווח אשר ישפר את ההון העצמי של החברה אשר הסתכם בתום הרבעון השלישי של השנה ב-100 אלף שקל בלבד.



מלבד עסקות הנדל"ן, גם החברה האם שיכון ובינוי תעשיות תסייע למפעלי פרג, וזאת באמצעות העמדת הלוואת בעלים בהיקף של עד 10 מיליון שקל. ההלוואה תינתן לחברה בריבית פריים (Prime) מינוס 1%.



כספי הלוואת הבעלים מיועדים לסייע לחברה במימוש תוכנית ההבראה הכוללת צמצום מצבת העובדים, שיפור מערכי הרכש והייצור ושיפור מבנה ההון. בין היתר, תסייע הלוואת הבעלים לפרוע אשראי בנקאי קצר מועד, למימון דמי השכירות בגין המגרש בעטרות ולתשלום פיצויי הפיטורין לעובדים שעבודתם הופסקה.



יצוין כי בתחילת החודש היו לחברה התחייבויות שוטפות לבנקים בהיקף של למעלה מ-29 מיליון שקל, מזה כ-16.7 מיליון שקל לבנק הבינלאומי , כ-10 מיליון שקל לבנק אגוד וכ-2.8 מיליון שקל לבנק דיסקונט . בחברה צופים הלוואת הבעלים תחסוך מדי שנה 35 אלף שקל בגין כל מיליון שקל אשראי בנקאי שייחסך כתוצאה מכך.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully