וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זאבי מחשבים לביהמ"ש: בקשת דיסקונט אינה מקובלת על שאר הנושים הבנקאיים כדרך ראויה למימוש נכסי החברה

אסף ברגרפרוינד

8.12.2002 / 18:20

הנושים הבנקאיים האחרים של החברה הינם הבנק הבינלאומי ובנק הפועלים; זאבי מחשבים: "אין מקום והצדקה להפקיע את ניהול החברה מידי מנהליה הקיימים"



חברת זאבי מחשבים הגישה היום את התנגדותה לבקשת בנק דיסקונט למנות לחברה מפרק זמני. בנק דיסקונט הגיש את הבקשה לפני כשבועיים, שבה טען כי זאבי מחשבים חייבת לו 13.4 מיליון שקל וכי קיים חשש שהחברה נמצאת במצב של חדלות פירעון.



השופטת ורדה אלשייך לא קיבלה את בקשת הבנק למנות לחברה מפרק זמני במעמד צד אחד בלבד, וביקשה את תגובת החברה. אלשייך הורתה לקיים דיון בעניין במעמד כל הצדדים, ועד כינוסו אסרה על ביצוע עסקות בנכסי החברה אשר חורגות ממהלך העסקים הרגיל שלה.



לפי תגובת החברה שהוגשה היום באמצעות עורכי הדין אילן שביט וניצה פוזנר, החברה ערכה בירורים עם נושיה הבנקאיים האחרים, המחזיקים בכ-70% מכלל חובותיה הבנקאיים, מהם עולה כי הבקשה שהוגשה על ידי דיסקונט אינה מקובלת עליהם כדרך ראויה למימוש נכון של נכסי החברה, וכי הם מתכוונים להגיש את תגובתם בעניין לבית המשפט.



הנושים הבנקאיים האחרים של זאבי מחשבים הינם הבנק הבינלאומי ובנק הפועלים . היקף החובות של החברה לבינלאומי עומד על 20 מיליון שקל ולבנק הפועלים חייבת החברה כ-8 מיליון שקל. כמו כן קיימת הערכה כי מניותיה של החברה משועבדות לבנק כנגד חוב של 60 מיליון שקל.



חברת זאבי מחשבים טוענת בתגובה שהגישה כי "אין מקום והצדקה להפקיע את ניהול החברה מידי מנהליה הקיימים". החברה דוחה את טענת בנק דיסקונט לפיה קיים חשש להברחת נכסים ולהעדפת נושים. בנוסף דוחה החברה את טענותיו של דיסקונט ש"כלל החברות בקבוצת זאבי הגיעו לסוף דרכן". החברה טוענת כי דיסקונט העלה את הטענה הזו תוך שימוש באמירה גורפת מבלי שיתמוך בה בתצהיר.



בתגובה טוענת החברה כי דיסקונט עצמו קיבל כספים מהתמורות שהתקבלו ממכירת חברת סימטרון מקבוצת זאבי, כך שאין לקבל את טענתו כי מדובר בפעולה שהיא בבחינת הברחת נכסים. זאבי מחשבים מוסיפה בתגובתה כי הנהלת החברה פועלת לפירעון החובות ומנסה לגבש הסדרים עם כל נושיה הבנקאיים. לטענתה, הסדר שכזה הוצע לדיסקונט, אך הבנק לא נענה לו מטעמים שלא פורטו על ידו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully