וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ: היועץ המשפטי לממשלה יגיש תוך 45 יום את עמדתו בעתירה להשעות את אוברקוביץ'

אליסה אודנהיימר

8.12.2002 / 20:16

עובד חברת חשמל לשעבר עתר לבג"ץ בדרישה להשעות את יו"ר ועד עובדי החברה מתפקידיו הציבוריים בשל הרשעתו בעבירת רישום כוזב וכתב אישום נוסף נגדו



היועץ המשפטי לממשלה, אליקים רובינשטיין, יגיש תוך 45 יום את עמדתו בעתירה שהוגשה לבג"ץ בה מבקש העותר להשעות את יו"ר ועד עובדי חברת החשמל, יורם אוברקוביץ', מתפקידיו הציבוריים. כך החליטו שופטי בג"ץ טובה שטרסברג כהן, דורית בייניש ואדמונד לוי, בדיון שהתקיים בבג"ץ בשבוע שעבר.



ההחלטה מתייחסת לעתירה שהוגשה על ידי עו"ד דוד נאוי, שעבד בחברת החשמל במשך 37 שנים. נאוי טען כי יש להשעות את אוברקוביץ' בעקבות הרשעתו בעבר בעבירת רישום כוזב, ובעקבות הגשת כתב אישום נוסף נגדו, במאי 2000, שבו הואשם בביצוע עבירת שוחד. העותר טען בעתירה כי שר האנרגיה והתשתיות, הדירקטוריון של חברת החשמל והנהלת החברה, חייבים להשעות עובד שנגדו הוגש כתב אישום במידה שהוא נושא בתפקידים בכירים בגוף ציבורי. לטענת העותר, העובדה שאוברקוביץ' ממשיך לשמש בתפקידיו הציבוריים נוגדת את חוק העמותות ואת תקנון ועדי עובדים.



ממשרד התשתיות נטען בתגובתו לעתירה, שהוגשה באמצעות עו"ד דנה בריסקמן, כי אין לו סמכות לפטר את יו"ר ועד העובדים של חברת החשמל, שנבחר לתפקיד על ידי עובדי החברה. חברת החשמל ציינה בתגובתה, שהוגשה באמצעות עו"ד עוה"ד שושנה גביש ואופיר פוזנר, כי התפקידים היחידים אותם ממלא אוברקוביץ' בחברה הם תפקידיו בארגון העובדים. כמו כן, טענה החברה כי העתירה הוגשה בשיהוי, מאחר וגזר הדין ניתן ב-1997 וכתב האישום השני הוגש בשנת 2000.



אוברקוביץ' טען, באמצעות עו"ד עוה"ד משה ישראל וצבי פורר, כי לעניין ההרשעה ברישום כוזב במסמכי תאגיד, אין מדובר בעבירה שיש עמה קלון. הוא הביא קטעים מפסק הדין, שבהם נקבע כי כל מטרתו של אבורקוביץ' היתה להגן על מרכז "הפועל" ולא נפל פגם מוסרי בהתנהגותו. לעניין כתב האישום התלוי ועומד, טוען אוברקוביץ' כי הוא זכאי ליהנות מחזקת החפות (בג"ץ 1853/02).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully