וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלת בחירות: טראמפ הודיע על הפחתת מס לבעלי הכנסה בינונית

23.10.2018 / 11:16

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע כי בתוך שבועיים יציג ממשלו הצעת חוק להפחתת 10% במס שמשלמים בעלי הכנסה בינונית. ההודעה אמנם שוגרה לפני בחירות האמצע, אך הנשיא הבהיר כי ההצבעה על החוק תיערך אחריהן

נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ מעניק אות הצטיינות לג'ון קונלי גיבור מלחמת וייטנאם בבית הלבן 18 באוקטובר 2018. רויטרס
דונלד טראמפ/רויטרס

בשיחה עם כתבים בבית הלבן לפני צאתו למסע בחירות בטקסס, אמר אתמול (ב') נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי בתוך שבועיים יציג ממשלו הצעת חוק לקיצוץ בן 10% במס שמשלמים בעלי הכנסה בינונית.

"נציג את הצעת החוק בשבוע הבא או בשבוע וחצי-שבועיים הבאים", אמר טראמפ. "אנחנו נותנים להכנסה הבינונית קיצוץ של כ-10%. אנחנו עושים את זה עכשיו למען אנשים בעלי הכנסה בינונית".

ביום שבת אמר טראמפ שממשלו בוחן קיצוץ מס שיושק בסביבות תחילת נובמבר, ממש לפני בחירות אמצע תקופת הכהונה לקונגרס, למרות שהמחוקקים נמצאים מחוץ לוושינגטון במסעי בחירות, והקונגרס אינו עורך כעת דיונים רשמיים.

בבחירות האמצע ינסו חברי המפלגה הרפובליקנית של טראמפ לשמור על הרוב שלהם בסנאט ובבית הנבחרים.

אתמול הבהיר הנשיא שקיצוצי המס המוצעים לא ייחשפו לפני הבחירות, אלא יוצגו בפני הקונגרס לאחריהן.

"לא יהיה לנו זמן לערוך את ההצבעה", לפני הבחירות, אמר טראמפ לכתבים. "אנחנו נערוך את ההצבעה אחרי הבחירות".

הנשיא, שעמד לצאת לטקסס כדי לקדם את מסע הבחירות של הסנטור הרפובליקני טד קרוז, אמר שקיצוץ המס המתוכנן לא נועד לסייע לעסקים, אלא לבעלי ההכנסה הבינונית, וכי הוא "יתווסף לקיצוץ המס שכבר הענקנו להם".

טראמפ הזכיר לראשונה את הצעת קיצוץ המס בשבוע שבו סיימה ממשלת ארה"ב את שנת הכספים 2018 עם גירעון של 779 מיליארד דולר, מכיוון שקיצוצי מס קודמים שביצעו הרפובליקנים שחקו את ההכנסות. זהו הגירעון הגדול ביותר בתקופה של שש שנים.

בדצמבר שעבר הפך טראמפ בחתימתו לחוק את הרפורמה המקיפה ביותר בחוקי המס מאז שנות השמונים של המאה העשרים, שבמסגרתה קוצץ מס הבחרות מ-35% ל-21%, ושצמצמה באופן זמני את נטל המס גם למרבית האנשים הפרטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully