וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל קשר מקרי בהחלט

אביב הורוביץ

8.12.2002 / 14:52

כמה פעמים ביקר אפי אושעיה בכלא את המו"ל עופר נמרודי? חמש. מה קיבל ח"כ אושעיה לקראת הפריימריס? כתבת פרגון נרחבת ב"מעריב היום". שני הצדדים מתעקשים כי מדובר בצירוף מקרים. הכתב, רון לוין, לוקח אחריות: "הרעיון לכתבה היה שלי"



לא בכל יום זוכה פוליטיקאי מן היישוב לכתבת מגזין מפרגנת בעיתון יומי. בתקופת פריימריז, כתבה כזו היא חלומו הרטוב של כל מתמודד. ביום שלישי האחרון התגשם החלום ליו"ר סיעת העבודה בכנסת, ח"כ אפי אושעיה. שני עמודים ב"מעריב היום" פירטו את התגייסות המחנות השונים במפלגת העבודה כדי לסייע לו להיבחר למקום ריאלי ברשימה לכנסת. לצורך כך, נאמר בכתבה, ייערך במוצאי שבת כנס תמיכה באושעיה, בהשתתפות יו"ר המפלגה, עמרם מצנע, מזכ"לה, אופיר פינס, שמעון פרס ואברהם בורג.



במסדרונות "מעריב" היה מי שנזכר כי ח"כ אושעיה בחר לבקר את בעל השליטה בעיתון, עופר נמרודי, כאשר זה ריצה את עונשו בפרשת האזנות הסתר, חמש פעמים. מאוחר יותר, כאשר נשאל על ידי אביב לביא ב"הארץ" למטרת הביקורים, השיב: "נמרודי הזמין אותי אליו וביקש לומר שמעלילים עליו כל מיני עלילות. הייתי סקרן להכיר את האיש ולראות על מה הוא מדבר. מאז שיצא מהכלא אין בינינו שום קשר".

אפרופו שום קשר, אושעיה היה מראשי המתנגדים להצעת החוק של תמר גוז'נסקי (חד"ש), שהועלתה בנובמבר 2001, לאסור על מי שהורשע בפלילים לשמש עורך ראשי, מו"ל או בעלים של עיתון. בסופו של דבר, החוק נדחה ברוב של 52 מתנגדים מול 14 תומכים. לאחר ההצבעה אמר אושעיה כי הוא "בעד חוק כזה, אבל נגד חוק אישי ורטרואקטיבי כמו זה שניסו להעביר".



את הכתבה ב"מעריב היום" הכין הכתב הפוליטי לשעבר של העיתון, רון לוין, שמכחיש בתוקף כל קשר שהוא בין נמרודי לכתבה. "אני רוצה לומר בצורה מפורשת וחד משמעית, שהרעיון לכתבה על אושעיה היה שלי", הוא אומר. "אני פניתי למערכת, בטח לא לנמרודי, והצעתי את הכתבה רק בגלל שהגעתי למסקנה שזה נושא מעניין. מדובר במפלגה אוכלת יושביה, שהחליטה פעם אחת לעשות מעשה יפה ולהתגייס למען אחד מחבריה, שכמעט מצא את עצמו מחוץ לרשימת המועמדים בפריימריז בגלל טעות טכנית. אושעיה ראוי לכתבה גדולה יחסית, בגלל המצב יוצא הדופן בפוליטיקה הישראלית, שבו כל גוני המפלגה חברו לתמיכה במועמד אחד".



גם ח"כ אושעיה מכחיש כל קשר: "לצערי הרב, לא רק שנמרודי לא עוזר לי, הוא גם לא מוכן להתערב במה שקורה במערכת העיתון שלו, למרות שמעולם לא דיברתי איתו על העיתון. אני מקבל כתבות מפרגנות לא רק ב'מעריב', אלא גם בעיתונים אחרים, ואני שמח על כך שיודעים להוקיר ולהעריך אדם שעושה עבודה טובה".



נפגשת עם נמרודי בחודשים האחרונים?



"מאז שיצא מהכלא התראיתי איתו פעם אחת באיזשהו אירוע. לצערי, לא יצא לי להיפגש איתו מעבר לכך".



נמרודי מסר בתגובה: "בעקבות הפנייה של 'העיר', בדקתי את הנושא במערכת 'מעריב', והתברר לי שהיוזמה לכתבה היתה של רון לוין, והעורך הראשי, אמנון דנקנר, אישר אותה. שמחתי מאוד אחרי שקראתי את הכתבה, כי אני חושב שהיא מעניינת. ח"כ אושעיה הוא אדם ראוי לכתבה, לא פחות מכל אדם אחר. העובדה שמדובר בידיד שלי לא צריכה להיות לו לרועץ".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully