וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק פוינט עקפה התחזיות; רוכשת חברה לראשונה מאז 2015

שירי חביב-ולדהורן

24.10.2018 / 12:10

צ'ק פוינט רוכשת את החברה הישראלית DOME9 הפועלת בתחום אבטחת הענן; היקף העסקה לא נמסר. בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 צמחו הכנסות צ'ק פוינט ב-3.1% והסתכמו ב-1.39 מיליארד דולר. צ'ק פוינט ייצרה ברבעון השלישי מזומנים בהיקף 249 מיליון דולר מפעילות שוטפת,

גיל שויד. ראובן קסטרו
גיל שויד/ראובן קסטרו

חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט מבצעת רכישה ראשונה מאז שנת 2015, ובדומה לרכישות הקודמות, גם הרכישה הנוכחית היא של חברה ישראלית. צ'ק פוינט הודיעה היום על רכישת DOME9, בעסקה שאמורה לחזק את הצעת הערך של צ'ק פוינט בתחום אבטחת תשתיות הענן. היקף העסקה לא נמסר, אך הוא אינו מהותי לצ'ק פוינט, שבסוף הרבעון השלישי היו בקופתה מזומנים והשקעות בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד דולר. בשנים האחרונות השתמשה צ'ק פוינט בכספיה בעיקר לרכישת מניות של עצמה (Buy back).

במקביל פרסמה היום צ'ק פוינט את דוחות הרבעון השלישי, בהם עקפה את תחזיות האנליסטים גם בשורת ההכנסות וגם בשורת הרווח.

חברת dome9 שנרכשת היום נוסדה בשנת 2011 ובצ'ק פוינט מציינים שהיא מחזיקה במוניטין משמעותי בתחום אבטחת תשתיות הענן. החברה הנרכשת נוסדה על-ידי זוהר אלון ורועי פיינטוך והיא ממוקמת בת"א ובקליפורניה. dome9 גייסה מאז הקמתה כ-30 מיליון דולר, כאשר באפריל 2017 היא גייסה 16.5 מיליון דולר בהובלת הזרוע האסטרטגית של Softbank.

"כידוע, השימוש בתשתיות הענן הולך וצובר תאוצה, וככזה הפך ליעד מרכזי של התקפות הסייבר, שהפכו למתוחכמות ומסוכנות מבעבר. רכישה זו מחזקת את מעמדה של צ'ק פוינט כמובילה עולמית בהגנת תשתיות הענן, ומאפשרת לה להציע ללקוחותיה את שירותי ההגנה והבקרה הטובים ביותר על סביבות ענן מגוונות", נכתב בהודעת צ'ק פוינט.

לדברי גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט: "DOME9 ומוצרי אבטחת הענן של צ'ק פוינט מספקים ביחד את פתרון הגנת תשתיות הענן הטוב ביותר בתעשייה. הפלטפורמה של DOME9 מוסיפה נדבך חשוב לארכטיקטורת ההגנה הכוללת של צ'ק פוינט - האינפיניטי - ובמיוחד מוסיפה למשפחת מוצרי הגנת הענן באופן שמייחד את המענה שלנו בסביבת הסייבר המשתנה. כשהתקפות הסייבר מתפתחות לדור החמישי שלהן , הצורך לקבל את הגנת הסייבר של הדור החמישי הופך לקריטי ונדרש מאי פעם. רכישה זו מאפשרת לנו לעמוד ביעד החשוב הזה".

זוהר אלון, מייסד משותף ומנכ"ל DOME9, מסר כי ההצטרפות לצ'ק פוינט "תהפוך את הטכנולוגיות הייחודיות שלנו לחלק אינטגרלי מפתרונות הגנת הסייבר המתקדמים ביותר של הדור החמישי אותן מציעה צ'ק פוינט באמצעות האינפיניטי. שילוב הכוחות הזה מאפשר לנו להציע את פלטפורמת ההגנה המקיפה ביותר בכדי להגן על תשתיות הענן ההולכות וגדלות של הלקוחות".

הכנסות של כ-471 מיליון דולר ברבעון

כאמור צ'ק פוינט גם פרסמה היום את דוחות הרבעון השלישי של השנה. החברה הציגה הכנסות של כ-471 מיליון דולר, צמיחה של 3.6% ביחס לרבעון המקביל. הרווח הנקי החשבונאי (GAAP) הסתכם ב-198 מיליון דולר לעומת 192 מיליון דולר ברבעון המקביל, והרווח על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים, צמח ב-1.8% ל-219 מיליון דולר. הרווח הנקי Non-GAAP למניה הגיע ל-1.38 דולר, 2 סנטים מעל תחזיות האנליסטים.

בשלושת הרבעונים הראשונים של 2018 צמחו הכנסות צ'ק פוינט ב-3.1% והסתכמו ב-1.39 מיליארד דולר. ההכנסות ממוצרים ורישיונות הסתכמו ב-365 מיליון דולר בתקופה זו, ירידה בהשוואה ל-393 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2017. ההכנסות ממנויי אבטחה צמחו מרמה של 350 מיליון דולר ל-396 מיליון דולר, וההכנסות מעדכוני תוכנה ותחזוקה גדלו מ-605 מיליון דולר ל-630 מיליון דולר. מתחילת השנה, הסתכם הרווח הנקי GAAP של צ'ק פוינט ב-583 מיליון דולר, עלייה של 3.4%; הרווח הנקי Non-GAAP גדל ב-2.9% ל-647 מיליון דולר.

צ'ק פוינט ייצרה ברבעון השלישי מזומנים בהיקף 249 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ורכשה מניות של עצמה תמורת כ-300 מיליון דולר במהלך הרבעון, במחיר ממוצע שנע סביב 115 דולר למניה, לעומת כ-113 דולר היום. צ'ק פוינט נסחרת בנאסד"ק בשווי 17.7 מיליארד דולר.

"ברבעון השלישי הגענו לרף העליון של התחזיות שלנו, כשאזורי ארה"ב ואירופה היו חזקים יותר מהציפיות שלנו", מסר שויד.

  • עוד באותו נושא:
  • צ'ק פוינט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully