וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טדי שגיא ישלם 40 מיליון שקל על פעילות הדיוטי פרי של סקאל

שני מוזס

24.10.2018 / 15:38

במסגרת העסקה ירכוש שגיא את מלוא ההחזקות בשלוש חברות - סקאל דיוטי פרי, סקאל גלובל דיוטי פרי וחברת לים - ללא שותפות של משפחת סקאל. מחזור המכירות המוערך של הפעילות הנרכשת עומד על כ-200 מיליון שקל. מאיר סקאל יישאר בחברה בתור יועץ

טדי שגיא. תמר מצפי, גלובס
טדי שגיא/גלובס, תמר מצפי

דריסת רגל ראשונה למיליארדר טדי שגיא בשוק הקמעונאות הישראלי. שגיא חתם על עסקה לרכישת פעילות הדיוטי פרי של משפחת סקאל תמורת 40 מיליון שקל - כך נודע ל"גלובס". במסגרת העסקה נרכשות 3 חברות: סקאל דיוטי פרי, סקאל גלובל דיוטי פרי וחברת לים (Layam).

מדובר בסכום גבוה יותר מהדיווחים הראשונים, שכן בעסקה המקורית דובר על רכישת חברת לים בלבד, אך בסופו של דבר נרכשה ההחזקה בשלוש החברות באופן מלא, ולא בשותפות עם משפחת סקאל כפי שנבחן בתחילה.

מחזור המכירות המוערך של הפעילות הנרכשת עומד על כ-200 מיליון שקל, והיא מעסיקה כ-200 עובדים. רו"ח שי טנג'י (41), עד לאחרונה סמנכ"ל הכספים של קבוצת סקאל, מונה על-ידי שגיא למנכ"ל הפעילות הנרכשת. מאיר סקאל, אחיו של סולי, יישאר בחברה בתור יועץ מיוחד לחברות שנרכשו. עם זאת, החברה לא תנוהל על-ידי אחד מבני המשפחה כפי שנבחן בתחילה.

מה כוללת הפעילות שרוכש שגיא? חברת לים מפעילה מספר חנויות קמעונאיות, 7 מהן בנתב"ג, בהן חנות מזון בטרמינל 3 בצמוד לחנות סטימצקי, דוכן שוקולדים, חנות אופנת ילדים וחנות צעצועים. בנוסף, החברה מפעילה חנות צעצועים בטרמינל 1, חנות מזון וחנות צעצועים במתחם "שחקים" שלפני ביקורת הדרכונים. בנוסף לחנויות בנתב"ג, החברה מפעילה חנות דיוטי פרי במרכז תל-אביב שמשרתת דיפלומטים זרים ובני משפחותיהם. נוסף ל-8 החנויות הללו, לים מחזיקה בזיכיון להפעלת שירותי דיוטי פרי באוניות התיירות של חברת מנו ספנות, זיכיון שהיה שייך בעבר לג'יימס ריצ'רדסון.

פעילות נוספת אך קטנה של לים היא הפעלת חנויות פטורות ממכס בבסיסי האו"ם ברמת הגולן והכוח הרב-לאומי בסיני. בנוסף מספקת לים סחורה לחנויות דיוטי פרי בבסיסי האו"ם ברחבי העולם.

אלא שהפעילות של לים אינה קמעונאית בלבד, והיא עוסקת גם באספקת צידה לאוניות בכל נמלי ישראל ומחוץ לה ומספקת מוצרי דיוטי פרי לגופים שונים כמו חברות תעופה, כוחות האו"ם ונאט"ו וגופים מסחריים אחרים.

בנוסף ללים, רוכש שגיא כאמור שתי חברות נוספות: סקאל דיוטי פרי, הכוללת את הפעלת חנות הדיוטי פרי בנמל אשדוד ואספקה לאוניות בנמל; והחברה השנייה סקאל, גלובל דיוטי פרי, שמפעילה את חנות הדיוטי פרי בנמל חיפה. עוד במסגרת העסקה, נרכש מרכז לוגיסטי חדש בנמל אשדוד שיוכל לשרת את הפעילות הנרכשת, כמו גם פעילויות נוספות.

כניסה ראשונה לפעילות קמעונאית בישראל

מחוץ לעסקה נותרו בידי משפחת סקאל עסקי הקמעונאות שלה, בהם פעילות האופנה של סקאל ספורט, המפעילה, את רשת אימפוריום; את פעילות הצעצועים ואת פעילות האופנה הנוספת - חברת-הבת S.B.N Clothing, שנמצאת בבעלות משותפת עם קבוצת בריל הציבורית (50%), שתחתיה פועלות הרשתות טימברלנד ונאוטיקה.

כיום עיקר הפעילות של שגיא בישראל מתמקדת בתחומי ההייטק והנדל"ן, וזוהי כאמור כניסה ראשונה שלו לפעילות קמעונאית בשוק המקומי, בעוד שהיום הוא מחזיק בעסקי מסחר מקוון באירופה.

"בכוונת קבוצת שגיא ללמוד את תחום הדיוטי פרי לעומקו ולבחון את האפשרות להרחיב את הפעילות המקומית של לים לשדות תעופה ונמלי ים נוספים ברחבי עולם - על-מנת להשביח ולהגדיל את הפעילות", נמסר מהחברה.

עוד הוסיפו בחברה כי "הגישה הישירה של חברת לים למאות ספקים ברחבי העולם תאפשר חשיפה גדולה יותר לפעילות האיקומרס של קבוצת שגיא", כשבכוונת שגיא לייצר שיתופי-פעולה בין הפעילויות שרכש לבין פעילות המסחר המקוונת של הקבוצה שבבעלותו.

אחד המשברים הגדולים בקמעונאות הישראלית

לים נוסדה ב-1936 ונרכשה על-ידי האחים סקאל מחברת צים של האחים עופר ב-2002. עיקר הפעילות שלה היא כאמור אספקת ציוד לספינות העוגנות בנמלי ישראל ומחוצה לה, כולל שירות תיקונים וציוד טכני עבור הספינות, אספקת חומרי ניקוי וחומרי מזון ומוצרי דיוטי פרי. החברה פועלת בנמלי אגן הים התיכון, בעיקר בנמלי קפריסין, יוון וטורקיה. לים פועלת בכל נמלי ישראל ומפעילה מרכזיים לוגיסטיים ומסחריים, הכוללים מחסנים בחיפה ובאשדוד. הצורך במרכזים אלו נובע משיטת העבודה הנהוגה בענף.

קבוצת סקאל בהובלתו של סולי סקאל פועלת בתחום ההנעלה, ההלבשה והצעצועים, והיא מחזיקה בזיכיון למותגי אופנה בינלאומיים. בעברה הייתה הקבוצה מעצמה בתחום הקמעונאות, אך המשבר שאליו נקלעה ב-2005 נודע כאחד הגדולים בקמעונאות הישראלית. חברת סקאל דיוטי פרי, ששלטה ברבע מענף החשמ,ל ומחזור מכירותיה הגיע למיליארד וחצי שקל בקירוב, קרסה ביום אחד. חיים סקאל שימש אז כסגן יו"ר הקבוצה, שהייתה בבעלות אביו סולי ודודו מאיר. בשנים שחלפו עשה סקאל מאמץ אדיר להחזיר את חובותיו, וב-10 השנים האחרונות אף החזיר לבנקים כ?700 מיליון שקל. העסקה הנוכחית אמורה לסייע למשפחת סקאל להשלים את חובותיה לבנקים.

לאחרונה נחשף ב"גלובס" כי שגיא מנהל מגעים גם לרכישת שוק צפון מידי מיכל אנסקי ורועי חמד. לפני כ-4 שנים רכש שגיא את קמדן מרקט בלונדון תמורת 400 מיליון ליש"ט (מעל חצי מיליארד דולר). בהמשך הוא רכש חלקים נוספים ממתחמי השוק ולמעשה השתלט עליו.

  • עוד באותו נושא:
  • טדי שגיא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully