וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר ביקורת חריפה ממבקר המדינה: רשות המים מעלה מחירים

מיכל רז-חיימוביץ' וסוניה גורודיסקי

25.10.2018 / 15:39

חשבונות המים שאנו משלמים יתייקרו ב-3.25%. רשות המים: "עליית המחירים מגיעה לאחר הורדת מחירים מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע ב-5 השנים האחרונות"

ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
ברז/ShutterStock

לא רק מחירי המזון מתייקרים - רשות המים מודיעה כי חשבונות המים שאנחנו משלמים יתייקרו ב-3.25%. הודעת הרשות באה בהמשך לביקורת החריפה שמתח מבקר המדינה על התנהלות רשות המים כמי שאשמה במצב המים בישראל.

הנימוק של הרשות הוא ש"בהתאם לחוק, מחירי המים והביוב חייבים לשקף את העלות האמיתית של המים, והם מתעדכנים פעמיים בשנה (תחילת ינואר ותחילת יולי). לקראת מועד עדכון המחירים הקרוב (1.01.2019) בחנה מועצת רשות המים בישיבתה היום את העדכון הנדרש והחליטה לפרסם לשמיעת עמדות הציבור (החל מיום 28.10.2018) את כללי תעריפי המים לשנת 2019, המהווים עלייה של כ-3.25% בממוצע". עוד צוין בהודעה כי "עיקר הנטל הכספי כתוצאה מהעלייה - בתעריף השני, הגבוה.

נזכיר כי חשבון המים בנוי משתי נגזרות מחיר: המחיר לכמות מוכרת (המחיר הנמוך), שנמדד לפי כמות הנפשות בכל משק-בית, יעמוד מחודש ינואר 2019 על 6.82 שקלים למ"ק (במקום 6.61 שקלים למ"ק כיום); והמחיר לכל כמות נוספת של מים שנצרכת מעבר לכמות המוכרת (המחיר הגבוה) יעמוד על כ-12.85 שקל למ"ק (במקום 12.44 שקל למ"ק).

"עליית המחירים נדרשה בעיקר בשל הגדלה ניכרת כמות הרכישה של מים מותפלים ממתקני ההתפלה (בשל מצבם הקשה של מקורות המים הטבעיים) והרחבה משמעותית בפיתוח תשתיות המים והביוב במשק הארצי והעירוני (חברת מקורות, איגודי ערים/מתקני טיהור שפכים, ספקים מקומיים ותאגידי מים וביוב). בנוסף, העדכון מגלם את עליית המדד מחודש יולי 2018 ועד דצמבר 2018 (מדד חזוי), כולל האצת השקעות להקטנת השפעות הבצורת המתמשכת", כך מנמקת רשות המים, שאף מדגישה כי "עליית המחירים בכ-3.25% מגיעה לאחר הורדת מחירים מתמשכת בשיעור ריאלי של כ-30% בממוצע במחירי המים ב-5 השנים האחרונות. בין היתר בעקבות רפורמת התאגידים (צמצום תאגידי המים ממספרם הלא ריאלי)".

  • עוד באותו נושא:
  • מחיר המים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully