וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טאואר פספסה את התחזיות: מכירות של 323 מיליון ד' ברבעון

גיא בן סימון

29.10.2018 / 10:57

טאואר פספסה את התחזיות, גם ברווח וגם בהכנסות. מספקת צפי מאכזב ל-Q4 וצופה מכירות של 340 מיליון דולר, גם כן מתחת לתחזיות השוק. ראסל אלוואנגר, מנכ"ל טאואר: "התמקדנו בלקוחות ומוצרים בעלי שעורי רווחיות גבוהים על חשבון מילוי כושר הייצור"

ראסל אלוואנגר. צילום: אייל יצהר, גלובס
ראסל אלוואנגר/גלובס, צילום: אייל יצהר

חברת השבבים ממגדל העמק, טאואר ג'אז, דיווחה היום על תוצאות הרבעון השלישי של השנה ואכזבה את המשקיעים כשפספסה את התחזיות המוקדמות, גם ברווח וגם בהכנסות. אם לא די בכך, החברה סיפקה צפי מאכזב להמשך השנה. מניית טאואר מגיבה בירידות חדות של 15% בתל אביב.

טאואר רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 322.6 מיליון דולר - מתחת לתחזיות המוקדמות של האנליסטים שצפו הכנסות של 335 מיליון דולר ברבעון. לגבי ההמשך, טאואר סיפקה תחזית מאכזבת לפיה ההכנסות יסתכמו ב-340 מיליון דולר - מתחת לתחזיות של האנליסטים שצפו הכנסות של 365 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ומתחת לתחזית של החברה שבעבר צפתה הכנסות בטווח של 380-360 מיליון דולר.

הרווח הגולמי והתפעולי ברבעון השלישי של 2018 הסתכמו ב-73 מיליון דולר ו-39 מיליון דולר, בהתאמה, בהשוואה ל-79 מיליון דולר ו-44 מיליון דולר, בהתאמה, ברבעון השני של שנת 2018 ובהשוואה ל-89 מיליון דולר ו-55 מיליון דולר, בהתאמה, ברבעון השלישי של שנת 2017.

ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2018 הסתכמה ב-89 מיליון דולר, המייצגת 28% שיעור EBITDA מהמכירות.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2018 הסתכם ב-34 מיליון דולר, או 0.34 דולרים למניה, בהשוואה ל-38 מיליון דולר, או 0.38 דולרים למניה, ברבעון השני של שנת 2018, ובהשוואה לרווח נקי של 55 מיליון דולר, או 0.56 דולרים למניה ברבעון השלישי של שנת 2017. גם בשורה התחתונה טאואר פספסה את התחזיות המוקדמות תשפו רווח של 0.42-0.39 דולרים למניה.

"ההאטה בשווקים משפיעה על Q4"

צריך לציין כי מדובר ברבעון שלישי ברציפות בו החברה מאכזבת את המשקיעים. ברבעון השני של השנה טאואר סיפקה תחזית להכנסות של 335 מיליון דולר לרבעון השלישי, והיום מתברר כי גם בתחזית זו החברה לא עמדה. במעמד פרסום הדוחות של הרבעון הקודם טאואר סיפקה תחזית לרבעון הרביעי, אך היום נאלצה החברה להנמיך את התחזית שסיפקה רק לפני כשלושה חודשים. מנכ"ל החברה, ראסל אלוונגר, תולה את האכזבה באסטרטגיה שגויה בה נקטה החברה בתחילת השנה, ובהאטה בשוקי העולם.

לדברי אלוואנגר: "התחלנו את השנה עם החלטה להתמקד בלקוחות ומוצרים בעלי שעורי רווחיות גבוהים, וזאת על חשבון מילוי כושר הייצור במפעלים שלנו במוצרים בעלי שעורי רווחיות נמוכים יותר. למהלך זה היו השפעות על מכירות החברה בשנת 2018 בהיקף גדול יותר ממה שציפינו, מאחר שבמקביל לכך שב-2018 הגדלנו את תמהיל המוצרים בעלי שעורי הרווחיות הגבוהים, תחזיות הלקוחות לא התממשו במלואן. ההאטה הכללית בשווקים בעולם באופן כללי השפיעה על מכירות החטיבות העסקיות שלנו וכתוצאה מכך התחזית לרבעון הרביעי של השנה נמוכה לעומת הציפיות הקודמות. יחד עם זאת, אנו מצפים לראות עלייה ברווחיות ובשעורי הרווחיות כבר ברבעון הרביעי של 2018 בזכות תמהיל המוצרים הרווחי יותר שאנו מייצרים ונייצר".

לדברי אנליסט הטכנולוגיה של פסגות, עידו שגיא: "למרות מציאות לא פשוטה בשוק השבבים בחרה החברה לתת תחזית אגרסיבית יחסית בפרסום הקודם ולא עדכנה אותה עד היום. חבל. החברה פספסה בכל הפרמטרים. הרווח הגולמי הסתכם ב-22.6% מההכנסות, בניגוד לניסיונות החברה המוצהרים לשפר מרווחים על ידי העלאת מחירים, התוצאה בפועל היא המשך השחיקה. כמו בן, רמות המלאי ממשיכות לטפס ועומדות על 159.5 מיליון דולר, שיא כל הזמנים".

טאואר תקיים היום בשעה 16:00 שעון ישראל שיחת ועידה למשקיעים.

  • עוד באותו נושא:
  • טאואר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully