וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ישראל דורש למכור אחזקות נוחי במלח לגורם מחוץ לדנקנרים

אורה קורן

9.12.2002 / 7:21

דורש מאלרן לחתום מחדש על הסכמי הרה ארגון ולהאריך את מועד השלמתם; בנק ישראל חושש כי הגדלת חלקם של בני המשפחה האחרים תפגע ביציבות הפיננסית של תעשיות מלח



בפיקוח על הבנקים בבנק ישראל מתנים את אישור עסקת הארגון מחדש בקבוצת אלרן באיתור שותף חדש לחברת תעשיות מלח, שירכוש את מניותיו של נוחי דנקנר בחברה; זאת מכיוון שתעשיות מלח שותפה בגרעין השליטה בבנק הפועלים, ובנק ישראל רוצה לשמור על החוסן הפיננסי של גרעין השליטה בבנק - כך מסרו אתמול מקורבים למגעים בעניין.



בנק ישראל חושש כי יציאת נוחי דנקנר מגרעין השליטה בתעשיות מלח והגדלת חלקם של בני המשפחה האחרים יפגעו ביציבות הפיננסית של החברה. לכן הבנק מעוניין בכניסתו של משקיע חדש, שישפר את היציבות הפיננסית או לפחות ישמר אותה ברמה שלפני עזיבתו של נוחי דנקנר. לדברי המקורבים, שותף זה צריך להיות מקובל על הפיקוח על הבנקים בבנק ישראל ועל השותפים האחרים בתעשיות מלח.



כיום מתנהלים מגעים עם קבוצת אריסון, השותפה עם תעשיות מלח בשליטה בבנק הפועלים, לרכישת מניותיו של דנקנר בתעשיות מלח. בעבר נבחנה גם האפשרות שקבוצת אריסון תרכוש את אחזקותיו של נוחי בבנק הפועלים (כ-2%) בלי לרכוש את אחזקותיו בתעשיות מלח.



בנק ישראל בוחן גם את בקשתו של נוחי דנקנר להעביר את אחזקותיו בתעשיות מלח לנאמנות עיוורת.



בנק ישראל דחה הצעה זו בעבר, ואולם התבקש באחרונה על ידי נוחי לדון בה מחדש. כמו כן נבחנת גם אפשרות לשלב את החלופות.



במסגרת הסכמי הארגון מחדש בקבוצת אלרן, שנחתמו באוגוסט 2002, אמור היה דנקנר למכור כ-12.5% מאחזקותיו בתעשיות מלח לאלרן שבשליטת בני משפחת דנקנר האחרים. נוחי ומשפחתו מחזיקים כ-17.5% בתעשיות מלח, המחזיקה כ-11.6% מבנק הפועלים. שווי 12.5% מאחזקותיו של דנקנר בתעשיות מלח - על פי שווי השוק של החברה - הוא 12.3 מיליון דולר. עם זאת, עסקת אלרן נחתמה לפי שווי גבוה יותר לתעשיות מלח משווי השוק שלה.



במסגרת עסקת אלרן ירכשו אלרן השקעות והחברה הבת אלרן החזקות את השליטה בחברות הציבוריות של קבוצת דנקנר - תעשיות מלח, דנקנר השקעות ודור כימיקלים - תמורת כ-210 מיליון דולר.



יחד עם זאת ביקש בנק ישראל מאלרן לחתום מחדש על הסכמי הארגון מחדש ולהאריך את תוקף מימוש העסקה העומד לפוג ב-15 בדצמבר 2002 - כתנאי להגשת הבקשה הרשמית לאישור המהלך.



במסגרת החלופה הראשונה של צירוף שותף חדש לתעשיות מלח יש להניח כי בבנק ישראל מצפים כי הבקשה להארכה תכלול את הפרטים על מכירת המניות לשותף הנוסף.



במסגרת החלופה השנייה, ולפיה האחזקות יועברו לנאמנות העיוורת, ניתן יהיה להאריך את תוקף ההסכמים הקיימים בלי לשנותם. המקורבים העריכו כי ניתן יהיה להשלים את קבלת אישור בנק ישראל לעסקת אלרן עד אמצע ינואר 2003.



אישור עסקת אלרן יאפשר את אישור עסקת אי.די.בי, במסגרתה תרכוש קבוצה בראשות גנדן שבשליטת נוחי דנקנר את גרעין השליטה (52%) באי.די.בי. המפקח על הבנקים, יצחק טל, מתנה את אישור עסקת אי.די.בי במכירת אחזקותיו של נוחי בתעשיות מלח; זאת מכיוון שכל עוד דנקנר שותף בגרעין השליטה בתעשיות מלח הוא נחשב "איש קשור" לבנק הפועלים, שהעניק אשראי בסך כ-900 מיליון דולר לאי.די.בי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully