וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרנקל: איני עוסק בניהול פעיל בלומניס

סופי שולמן

9.12.2002 / 9:01



על אף שיו"ר הדירקטוריון של לומניס , פרופ' יעקב פרנקל, נוהג להשתתף בשיחות הוועידה שעורכת החברה עם פרסום דו"חותיה הרבעוניים, הוא מציין כעת כי תפקידיו בחברה מצומצמים למדי.



"אני מכהן כיו"ר לא פעיל ולכן איני מעורב בניהולה של לומניס", אמר אתמול פרנקל ל"הארץ" בוועידת ישראל לעסקים. "התפקיד שלי כולל בעיקר נוכחות בישיבות דירקטוריון וייעוץ ברמה האסטרטגית", הוסיף פרנקל.



ההתייחסות המרוחקת משהו של נגיד בנק ישראל לשעבר ללומניס נובעת כנראה מהשנה הלא קלה שחוותה החברה ושהתבטאה גם בנפילה של מנייתה, שהידרדרה ב-2002 בכ-90% ממחירי השיא שלה שנרשמו לפני כשנתיים. האי עמידה בתחזיות העסקיות ופרסום שתי אזהרות רווח בסמוך לפרסום הדו"חות הכספיים עוררו חוסר אמון כלפי החברה. נדבך נוסף בחוסר האמון נוסף בעקבות פתיחת חקירה נגד החברה על ידי רשות ניירות ערך בארה"ב (SEC), לגבי מדיניות ההכרה של לומניס בהכנסות.



בעקבות אירועים אלו הגישו בעלי מניות בחברה תביעה ייצוגית נגדה. לומניס גם נאלצה לספוג תביעה מצד סמנכ"ל הכספים שלה לשעבר, אסיף אדיל, שהאשים בתביעתו את הנהלת החברה בהתנהלות בלתי תקינה בכל הקשור לניהול ספרי החשבונות. בלומניס טענו שהתביעה נבעה מתסכולו של אדיל על כך שהועבר מתפקידו.



פרנקל נשאל אתמול אם הוא מרוצה מהתנהלותה של הנהלת לומניס, והשיב בחיוך נבוך: "החברה לא הצליחה לעמוד בתחזיותיה, ואת זה היא תצטרך לתקן".



על שאלה לגבי מידת האמון שבו זוכה החברה בשוק ההון הסתפק פרנקל באמירה כללית: "לומניס ניצבת בפני אתגרים רבים, ואנו נענה להם באמצעות תקציב חדש לשנת 2003 שיוצג בפני הדירקטוריון בשבוע הקרוב". לדבריו, התקציב הזה יתמקד בעיקר בצעדי ייעול ובקיצוץ משמעותי בהוצאות תוך הגדלת ההכנסות.



ברבעון השלישי של 2002 רשמה לומניס הכנסות של 90 מיליון דולר והפסידה 2 סנטים למניה. בחברה הסבירו את ההפסד בתהליך המיזוג הלא קל עם שתי חברות אמריקאיות שנרכשו ב-2001 - קוהירנט ו-HGM. לדברי פרנקל, לומניס אינה מתכננת לבצע בקרוב רכישות נוספות.



פרנקל ציין כי החקירה שמנהלת כיום ה-SEC נגד לומניס מתייחסת להנהלה ולדירקטוריון קודמים, שבהם לא היה חבר. לומניס השלימה את הגשת המסמכים הנדרשים וכעת היא ממתינה לתגובה של ה-SEC. "חברות ציבוריות רבות עוברות תהליך של חקירה מסוג זה על ידי ה-SEC", אמר פרנקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully