וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסחר ב-4.712 שקלים - בדומה לרמה בה סיים אתמול את המסחר

אילן מוסנאים

9.12.2002 / 19:46

רמה זו גבוהה בכ-0.3% מהשער היציג שנקבע ביום שישי; הערכות: הבנקים הזרים הקפיצו את הדולר ביום שישי

הדולר פותח את המסחר ברמה של 4.712 שקלים, הדומה לרמה בה סיים את המסחר אתמול במסגרת אופציות השקל-דולר, אך גבוה בכ-0.3% מהשער היציג האחרון שנקבע ביום שישי ברמה של כ-4.698 שקלים.

מחדר העסקות של אקסלנס נמסר כי המסחר היום צפוי להיות תנודתי, כאשר שער המטבע האמריקאי צפוי לנוע בטווח של 4.69-4.725 שקלים. באקסלנס מציינים כי הפיחות החד של כ-1% ביום שישי נרשם על רקע כניסה של משקיעים זרים שהחלו לרכוש דולרים ולא היה מי שיספק את ההיצע. היום, אומרים באקסלנס, מעניין לראות אם יגיעו ההיצעים ובאיזה רמות הם יגיעו.

הערכות הן כי הזרים, שבשבועות הקודמים סגרו את הפוזיציה שלהם בשוק המקומי והעדיפו לשבת על הגדר עד סוף השנה, החליטו לחזור לפעילות בשוק המקומי, לנוכח הרמות הנמוכות אליהן ירד השקל בשבוע הקודם.

בין שאר הגורמים, מציינים פעילים כי הירידות החדות בשקל ביום שישי הושפעו ממספר גורמים מצטברים, בהם איומים של ארגון אל-קאעידה לחדש את גל הפיגועים לקראת עיד אל פיטר, ועלייה מחודשת לסדר היום של הנושא העיראקי לקראת תום מועד הגשת הדו"ח לאו"ם שחל היום. בינתיים, הגישה עיראק את הדו"ח בין 12 אלף העמודים לנציגי האו"ם אתמול.

גם חוסר הוודאות בעניין תקציב הממשלה לשנת 2003, שאמור לעבור בשבוע הבא, ושנפילתו עשויה להביא להורדת דירוג האשראי החיצוני של ישראל, תורמים לאווירה השלילית בשוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully