וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיה: ירידות במרבית השווקים על רקע אי הוודאות בארה"ב ונפילת הדולר

דפנה מאור

9.12.2002 / 9:17

מניות היצוא בטוקיו משכו ליום רביעי של ירידות בעקבות נפילת הדולר מול הין; PCCW צנחה ב-8.3% בעקבות כוונה לאחד מניות



יום רביעי של ירידות נרשם בבורסת טוקיו ומגמה שלילית נראתה במרבית שוקי אסיה על רקע אי הוודאות בארה"ב בעקבות פיטורי שר האוצר. בטוקיו היססו המשקיעים לפנות למניות היצוא, בעקבות עליית הין מול הדולר, ומדד הניקיי ירד ב-0.4%. בקוריאה נרשמה ירידה של 1.3% במדד הקוספי, ומדד האנג סנג יורד ב-1%.



נשיא ארה"ב, ג'ורג' וו. בוש, צפוי להודיע היום על מינויו של ג'ון סנו, יו"ר חברת CSX, לתפקיד שר האוצר. על פי הערכות, מעדיף בוש את סנו לתפקיד על רקע נסיונו הניהולי הרב ומתוך תקווה כי מינוי של אדם בעל רקורד עשיר בתעשייה יכול להוביל מהלכים שישיבו את הצמיחה לכלכלת ארה"ב. אולם אי הוודאות בעקבות פיטורי פול אוניל והיועץ הכלכלי של הבית הלבן, לורנס לינדסי, הובילה לנפילה חדה בדולר הבוקר.



מניות חברות היצוא בטוקיו הובילו את הירידות: טויוטה ירדה ב-1.3%; מיצובישי ירדה ב-1.9%; סוני, מהיצואניות הגדולות ביפאן, ירדה ב-0.9%.



ירידות נרשמו גם במניות הטכנולוגיה ברחבי אסיה: פוג'יטסו ירדה ב-2.4%; מניית NEC ירדה ב-3.2%; בקוריאה ירדה יצרנית השבבים הייניקס ב-11.4%; קונצרן LG ירד ב-0.7%.



הפתיעו לטובה מניות טושיבה והיטאצ'י, שרשמו עליות של קרוב ל-2%; יאהו יפאן זינקה ב-5.6%.



בהונג קונג נופלת PCCW, חברת התקשורת הגדולה באסיה מחוץ ליפאן, ב-8.3% לאחר שהחברה הכריזה כי תבצע איחוד מניות ביחס של 5 ל-1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully