וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתדרות עובדי הבניין: מקפת לא עומדת בהתחייבותה לביטוח בענף

חיים ביאור

9.12.2002 / 9:55

מנכ"ל מקפת החדשה:" הקרן אינה מזלזלת בחשיבות ביטוחם של עובדי הבנייה. כל עובד הכלול ברשימות שסופקו לקרן אמור ליהנות מזכויות פנסיה מלאות



הסתדרות עובדי הבניין והעץ מאיימת לבטל את הסכם ההצטרפות של חבריה לקרן הפנסיה מקפת החדשה, ולפרסם מכרז להעברתם לקרן פנסיה אחרת. זאת משום שלטענת ההסתדרות, מקפת אינה מבטחת את רוב עובדי הבנייה בישראל.



במקפת מבוטחים 3,500 עובדים בענף הבנייה והעץ, נוסף על 6,000 חשבונות לא פעילים של עובדי בנייה, שתעסוקתם בענף אינה רצופה. עובדי הבנייה הם קבוצת המבוטחים השנייה בגודלה בקרן, אחרי עובדי הרשויות המקומיות.



מזכ"ל הסתדרות עובדי הבניין, סמי כהן, אמר אתמול כי הקרן מבטחת עובדי בנייה המועסקים אצל 200 מעסיקים בלבד, מתוך 10 אלפים מעסיקים הפועלים בענף. לטענתו, בהסכם שנחתם בין הסתדרות עובדי הבניין, התאחדות הקבלנים וקרן ומקפת החדשה ב-97', התחייבה הנהלת הקרן לאתר כל עובד בנייה ישראלי ולבטחו בפנסיה מקיפה.



לדברי כהן, רוב העובדים בענף לא יקבלו פיצוי במקרה של נכות, למרות הסיכון הגבוה יחסית בו הם נתונים. כשיגיעו לגיל פרישה "יגלו העובדים כי הם חסרי זכויות פנסיוניות", הוסיף כהן, וטען כי מקפת "אינה מתאמצת לבטח מספר גבוה של עובדים, כנראה מטעמי חוסר כדאיות אקטוארית".



מנכ"ל מקפת החדשה, יואל נוה, אמר בתגובה כי הקרן "אינה מזלזלת בחשיבות ביטוחם של עובדי הבנייה". לדבריו, כל עובד הכלול ברשימות שסופקו לקרן על ידי האיגוד המקצועי, אמור ליהנות מזכויות פנסיה מלאות.



לטענת נוה, מדובר ב"אי הבנה" שתלובן היום בפגישה בינו לבין כהן, בהשתתפות יו"ר מועצת המנהלים של מקפת, משה הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully