וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדילים את העסק? כך תוכלו להיעזר במדינה

אור שחם

5.11.2018 / 13:32

מהי הלוואה בערבות המדינה, מהם התנאים בהם היא מזכה את הלווים ומי יכול להגיש בקשה לקבלת הלוואה כזו? כל מה שצריך לדעת על אחד מאפיקי הסיוע לעסקים. מדריך

שקלים בשטרות. ShutterStock
שטרות/ShutterStock

בשל הקשיים הקיימים לעסקים קטנים ובינוניים בהשגת אשראי למימון פעילות שוטפת וצמיחה, מפעילה המדינה לאורך השנים קרנות להעמדת הלוואות לעסקים קטנים ובינוניים, בערבות המדינה. ההלוואות ניתנות מכספי גופים מממנים, כאשר המדינה מתחייבת לשפות אותם בגין חדלות פירעון בהלוואות, עד לסך הנע בין 60% ל-85% מגובה הלוואה ספציפית (בהתאם למסלול) ועד למכסה כוללת עבור כל מממן. ערבות המדינה מאפשרת לגופים המממנים להציע תנאים נוחים ללווים, כגון הפחתת הבטוחות הנדרשות מהלווה וגביית ריבית נמוכה באופן יחסי. ב-4 השנים האחרונות, הועמד במסגרת הקרן אשראי בהיקף של למעלה מ- 7.4 מיליארד שקל, ליותר מ-15 אלף עסקים קטנים ו-900 עסקים בינוניים.

כל עסק בכל תחום יכול להגיש בקשה - חקלאות, מסחר, תעשייה, שירותים, בינוי ותיירות. כלומר, יכולים להגיש בקשה עורך דין המבקש להרחיב את משרדו; או מעסה רפואית המבקשת לפתוח מכון עיסוי ולהעסיק 4 עובדים במקום להמשיך ולעבוד לבד; אדם שמבקש לפתוח חנות או לשפץ בית קפה; מי שמבקש להשקיע בסניף של רשת זכיינות; או מי שרוצה לקנות מכונה למפעל תעשייתי. גם עמותות שפעילותן היא פעילות המקבילה לפעילות עסקית, כגון עמותה המפעילה בית ספר וגובה שכר לימוד, רשאיות לקבל הלוואה בקרן.

הלוואות בערבות מדינה.
סכום ההלוואה המירבי
כל בעל עסק יכול להגיש בקשה לקרן בערבות המדינה והקרן תבדוק את הבקשה כמו כל בקשה אחרת. הקרן לא מבדילה בין בקשה שהוגשה על ידי אדם פרטי לבין בקשה שהוגשה על ידי יועץ מקצועי מבחינת קדימות ו/או מתן מענה

להלוואה מהקרן בערבות מדינה מספר יתרונות לא מבוטל על פני הלוואה "רגילה" שעסק יבקש לקבל מהבנקים השונים.

• המבנה של ההלוואה ידוע מראש - ההלוואה ניתנת ל-5 שנים כאשר העסק מקבל "גרייס" (דחיית תשלומים) של 6 חודשים. בזמן הזה, בו העסק לא צריך לעמוד בהחזרים החודשיים של ההלוואה העסק יכול להתרכז במטרות לשמן לקח את ההלוואה.

• הריבית - הריבית שגובה הגוף המממן נכון להיום היא פריים + 3%. חשוב לציין שכושר מיקוח מול הבנק והנתונים של העסק עצמו יכולים להביא לשיפור הריבית.

• כאשר עסק נוטל הלוואה בערבות מדינה, אותה הלוואה לא נחשבת ב"אובליגו" הכולל של העסק ובכך לא מונעת מהעסק לבצע מינופים נוספים שיעזרו לעסק לצמוח ולהתפתח.

כל בעל עסק יכול להגיש בקשה לקרן בערבות המדינה והקרן תבדוק את הבקשה כמו כל בקשה אחרת. הקרן לא מבדילה בין בקשה שהוגשה על ידי אדם פרטי לבין בקשה שהוגשה על ידי יועץ מקצועי מבחינת קדימות ו/או מתן מענה. ההבדל היחיד שיכול להיות בין שתי הבקשות הוא שבקשה שנכתבת על ידי אדם מקצועי תעלה את הסיכוי לקבלת חוות דעת חיובית מהקרן לקבלת ההלוואה וקיצור זמנים בהכנת הקשה והגשתה.

על מנת להפיק את המיטב מהבקשה, חשוב להגיע ליועץ פיננסי מוסמך בנושא, להציג את המסמכים של העסק, רצוי תכנית עסקית ולמה מיועדת ההלוואה, היועץ מגיש את הבקשה ועושה עבורך את התהליך. רוב העסקים אשר בוחרים לעשות זאת באופן עצמאי ללא גורם כלכלי מוסמך בנושא נענים לרוב בשלילה לקבלת ההלוואה. החשיבות להתנהלות נכונה מול הקרן היא משמעותית על מנת לקבל את האישור ואין שום סיבה לעשות זאת לבד.

הכותב הוא מנכ"ל ובעלים פדרמן בית השקעות נדל"ן ופיננסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully